Az AOL komoly reklámbevétel-kieséssel számol

Akár 50 százalékkal is csökkenhet jövőre az America Online (AOL) reklám-bevétele, közölte a cég. Szakértők szerint a reklámbevétel drasztikus esése komoly figyelmeztetés lehet a szektornak. Az AOL részvényeinek árfolyama a hír hatására meredeken zuhant. 

Az AOL Time Warner a borúlátás ellenére nem lesz veszteséges, sőt bevétele stabil növekedést mutat majd, mivel a reklámbevételek kiesését kompenzálják az előfizetői díjak - közölte a cég. Ez viszont láthatóan nem győzte meg a befektetőket, hiszen a cég részvényeinek árfolyama 12 százalékot zuhant a New York-i kereskedés első órájában.

A vállalat megpróbálta a lehető legjobb oldaláról megközelíteni a dolgot, mondván, hogy idén is tartani tudják a tervezett bevételt, és jövőre sem lesznek veszteségesek - írja a BBC News Online. Elemzők azonban rámutattak, hogy ez csak a vállalat egészét tekintve igaz, hiszen a Time Warner továbbra is jól teljesít a film- és zenei piacon. Az internetes reklámbevételek ilyen mértékű csökkenése a világ legnagyobb internetszolgáltatójánál az egész szektornak jelzésértékű, mondták a szakértők.

Az AOL közleménye az első stratégiai előrejelzés, amióta az amerikai igazságügy-minisztérium és az értékpapír-felügyelet vizsgálatot kezdett könyvelési visszaélések gyanújával a nyáron. Az AOL-nek egyébként sem volt zavartalan az utóbbi három éve, amióta egybekelt a Time Warner médiacéggel 2000 januárjában: több mint 54 milliárd dollár veszteséget szenvedett el a technológiai zuhanásban elértéktelenedett internetes befektetései miatt.

KAPCSOLÓDÓ CIKK