A problémás ügyfelek nélkül olcsóbb lenne a kötelező

Vágólapra másolva!
Idén várhatóan a szokásosnál is több ügyfél kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási szerződését bontják fel a biztosítók. A biztosítók szerint olcsóbbak lehetnének a biztosítások, ha kevesebb lenne a problémás ügyfél és megvalósulna az egységes bonus-malus nyilvántartás - írja a Napi Gazdaság.
Vágólapra másolva!

Főként azok az ügyfelek számíthatnak ilyen intézkedésre, akik az idei évben több komoly kárt okoztak. Azok az ügyfelek, akiknek szerződését felmondják elvileg az addigi biztosítójukkal is köthetnek szerződést, ugyanis a szabályozás szerint minden biztosítónak szerződnie kell az őt választó ügyféllel.

Korábban a sokat vétő autósok könnyedén megszabadulhattak az egyik biztosítónál lévő bonus-malus besorolásuktól úgy, hogy évváltáskor egyszerűen másik biztosítót választottak, eltitkolva korábbi vétségeiket.

Ennek elkerülése érdekében a biztosítókat arra kötelezik, hogy egyeztessenek az új szerződésekről. Amennyiben azonban az ügyfél nem jelöli meg, hogy korábban melyik céggel volt szerződése, úgy minden egyes biztosítóhoz kérdést kell intéznie az adott cégnek, ami időigényes folyamat.

A biztosítók épp ezért azt szeretnék, ha a bonus-malius nyilvántartás egységes lenne, azaz a Belügyminisztériumba elküldött adatok lekérhetőek volnának. A biztosítók szerint így ki lehetne szűrni a problémás ügyfeleket, és ezáltal olcsóbbak lehetnének a biztosítási díjak - írja a Napi Gazdaság.

(Üzleti Negyed)

Korábban:

Csak az inflációval drágul a kötelező
(2002. október 14.)