Big Brother: gazdaggá tesz!

Vágólapra másolva!
Bár Magyarországon még csak vasárnap kezdődött, Európa több országában azonban már kasszasiker a Big Brother. George Orwell ötlete a huszonegyedik század elején reneszánszát éli, a nagytőke ugyanis felismerte az ötletben rejlő profitot: egy tucat ember élete pár hétig, reggelikkel, zuhanyzással, szex-szel. Az ember pedig természeténél fogva kíváncsi, és amíg e kíváncsiságot dollármilliókra lehet váltani a "Nagy Testvér figyel téged!"
Vágólapra másolva!

Az alapötlet az "1984"-ből származik: bármit is tégy, bárhol is légy, a Nagy Testvér figyel téged! A ma átlagháziasszonya számára azonban a recept a következő: zárj be pár embert egy házba, kamerázd be jól, közvetítsd a tévében. A szociológusok szerint a "kukkolás" lehetősége bizony felvillanyozza az embereket. Nem is bukott meg még sehol, a Big Brother így mára hatalmas üzletté nőtte ki magát.

A kíváncsiságot meg kell fizetni

Hatalmas üzlet ez, hiszen egy-egy széria alatt a ház szereplői egy ország számára lesznek ismertek. A bulvárlapok felkapott sztárjai lesznek, minden esemény, történés helyet kap hasábjaikon. Az első adások alkalmával még ingyenes volt az online adás. Mára azonban Angliában ezért a szolgáltatásért már komoly, 10 fontos (4300 forintos) összeget fizettetnek. Németországban is egyre többet "húznak ki" a kíváncsi háziasszonyok zsebéből: egyes kamerák ingyenesek, de ahol a "komolyabb" események kapnak helyet, azokért bizony már fizetni kell.

Endemol: siker a kezdetektől

A cég 1994-ben alakult meg két holland produkciós iroda egyesüléséből. A cég megalakulásától fogva agresszív terjeszkedést "mutatott be". Mára a cég 21 országban rendelkezik külképviselettel. A tavalyi évben az Endemol forgalma 914 millió euró volt. Ugyanez idő alatt 15 000 órányi televíziós anyag készült el, mely 400 különböző programsorozathoz adott anyagot.

További összegeket hoznak a befektetők konyhájára a műsorhoz kapcsolódó internetes oldalak. Ezekre könnyen lehet hirdetést eladni, hiszen a felmérések szerint az átlagos angol felhasználó alig két percet tölt egy weblapon - a Big Brother-én azonban átlag 10 percet. Az oldalt egy átlagos napon 4 milliószor töltik le - ennyit még Magyarország vezető hírportáljai közül a legnépszerűbb, az [origo] sem mindig teljesít.

Lassan mindenki nézni fogja

A műsorgyártó Endemol cég szerint a nézettség minden várakozást felülmúlt: a tavalyi évhez képest megduplázódott. Ennek tudatában a cég elkezdett foglalkozni egy fizetős, 24 órás közvetítés elterjesztésével is. A Big Brother történetének első két évében az adás (egyes szponzoroknak köszönhetően) ingyenes volt. Az internet azonban "más tészta", hiszen a sávszélesség egyszer csak elfogy, így azt minél többen nézik, annál többe kerül.


Hazánkban is hódítani látszanak a maroktelefonnal kapcsolatos szolgáltatások: SMS-hírek az eseményekről, és szavazások. A most bevezetés alatt álló MMS technikának köszönhetően, emeltdíjas hívással a hangadás is elérhető lesz.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Big Brother

Korábban:

A Big Brother az interneten nem figyel
(2002. szeptember 2.)