Értéktelenednek a világmárkák

Vágólapra másolva!
Az Interbrand Corp. és a Business Week tanulmánya szerint a világmárkák mintegy fele vesztett értékéből tavaly óta - adta hírül a világgazdaság. A listát továbbra is az amerikai nagyvállalatok vezetik (Coca-Cola, Microsoft és IBM), de az év legnagyobb nyertese egy dél-koreai multi, a Samsung lett.
Vágólapra másolva!

A Coca-Cola az idén 69,64 milliárd dollárt ér, míg a Microsoft ötmilliárddal kevesebbet. A harmadik helyezett IBM értéke azonban a listavezető harmadát se éri el - derül ki az Interbrand Corp. és a Business Week idei százas listájából. Az első tíz cég között csak két nem amerikai van: a finn Nokia (hatodik hely) és a német Mercedes (tízedik).

A márkák értékbecslése a részvények értékbecsléséhez hasonlóan történt. Alap a márkától várható haszon nagysága, amit azután korrigáltak az üzleti tevékenység kockázata alapján reálisnak tartott értékkel.

Az Ericsson a legnagyobb vesztes - a Samsung viszont menetelt

Az elemzés kiemeli, hogy általános az értékvesztés a márkák körében. A legcsúfosabban az Ericsson szerepelt, neve az idén 49 százalékkal ér kevesebbet, mint tavaly. A Ford 32 százalékot, az AT&T 30-at, a Boeing 27-et, a Merrill Lynch 25-öt vesztett. A legnagyobb nyertes 32 százalékkal a Samsung volt, mögötte a Nivea áll 16, a Harley-Davidson 13, a Dell 12 és a Starbucks 12 százalékkal ér többet.

Az amerikaiak dominálnak

A százas listán 64 márka amerikai, ezek vannak többségben az első tíz helyen is, de az első ötvenbe is alig-alig engedtek be más országból valót. A százba hat japán, öt német, öt francia, négy brit, három svájci, két holland, egy brit-holland és két olasz, egy finn, egy svéd, egy dél-koreai került be.

(Üzleti Negyed)