Az indiai teatermesztők bejelentették, hogy a különböző - elsősorban külföldi - üdítőitalok népszerűségének köszönhetően várhatóan komoly krízis elé néz az ország teaipara. A tea ára hároméves mélypontjára zuhant, - egy kilogramm mindössze 1,37 dollárba kerül - az üdítőitalok népszerűsége pedig fokozatosan megelőzi a teáét a belföldi fogyasztók körében. Ennek eredményeként a tea előállításából származó profitok meredek esésnek indultak - írja a BBC.
Umang Kaloria, az indiai teatermesztők szövetségének elnöke a BBC-nek elmondta, hogy az ország teaipara jelenleg elkeserítő állapotban van. A helyzetet rontja, hogy az Indonéziából, Kenyából, Vietnámból vagy Kínából származó olcsó tea tovább gyengíti az indiai tea-termelést. Egyes vállalatok jelentős veszteségeket szenvednek, ami korábban szinte elképzelhetetlen volt.
Indiában a belföldi teafogyasztás a jelek szerint nem olyan ütemben növekszik, mint az elmúlt két évben. Ennek elsődleges oka a két nagy üdítőital-gyártó, a Pepsi és a Coca Cola megnövekedett reklámtevékenységéből adódik - véli Kaloria.
Az indiai teaipar nem képes a két óriáshoz mérhető összegeket fordítani reklámkampányokra, ezért a termelők és gyártók közös lépéseket terveznek a teafogyasztás népszerűsítésére.
(Üzleti Negyed)
Ajánlat: