Meg kell vizsgálni, hogy a kárt okozó esemény mögött van-e olyan biztosítás, ami alapján kára rendezhető. Ilyenek pl.
- Az autó elé kiugró kutya gazdájának van érvényes felelősségbiztosítása;
- Az erkélyről leeső tárgy tulajdonosának van érvényes felelősségbiztosítása;
- A gépjárműben játék közben kárt okozó gyermek szüleinek van érvényes felelősségbiztosítása, stb.
Ezekben az esetekben szintén a kár okozójának (vagy tulajdonosának) felelősségbiztosítójához kell fordulnia kárigényével.
Felelősségbiztosítás hiányában forduljon saját gépjármű felelősségbiztosítójához, és kérjen szívességi kárfelvételt. Ez alapján benyújthatja polgári jogi igényét a kár okozójával (vagy tulajdonosával) szemben.
Hol kell bejelenteni a káreseményt?
- Ha a balesetet Ön okozta, minden esetben juttassa el a Baleseti bejelentő egy példányát a saját kötelező gépjármű-felelősségbiztosítójához. Ha rendelkezik casco biztosítással, akkor ott is tegye meg kárbejelentését a kárrendezés mielőbbi lebonyolítása érdekében.
- Ha a balesetben Ön volt a vétlen fél, a károkozó fél kötelező gépjármű-felelősségbiztosítójához kell fordulnia kárigénye érvényesítése végett.
- Ha a felelősség kérdésében a helyszínen nem tudtak megegyezni, akkor az Ön által károkozónak vélt fél kötelező gépjármű-felelősségbiztosítójához kell fordulnia.
- Ha a balesetben Ön volt a vétlen fél, de a helyszínen valami oknál fogva (rendőri intézkedés történt, személyi sérülés miatt, stb.) nem került sor egymás adatainak cseréjére, akkor forduljon a saját kötelező gépjármű-felelősségbiztosítójához, ha pedig van casco biztosítása, akkor casco biztosítójához.
- Ha a balesetben Ön volt a vétlen fél, de a károkozó fél ismeretlen (pl. cserbenhagyás történt), akkor a kötelező gépjármű felelősségbiztosítás alapján kárigénye nem rendezhető (kivétel az esetleges személyi sérüléssel kapcsolatos kárigénye). Ez esetben forduljon casco biztosítójához, kárigényét csak casco biztosítása alapján tudja érvényesíteni.