Németországban a legdrágább az új autó

Vágólapra másolva!
Az Európai Bizottság vizsgálata szerint négy hónappal az egységes pénz, az euró bevezetése után az Európai Unióban nem vagy alig csökkentek az egyes modellek közti országonként kirívó árkülönbségek. A valutaunióban Németországban és Ausztriában lehet a legdrágábban autóhoz jutni, míg Dániában, Hollandiában, és Finnországban a legolcsóbbak a gépkocsik.
Vágólapra másolva!

A május 1-jei állapotot rögzítő jelentés szerint - amely 18 európai és 8 japán autógyártó 81 modelljének adótartalom nélküli árait hasonlította össze - a gyártóknak az egyes tagországok piacaira megállapított árai között még mindig indokolatlanul nagyok a különbségek, szinte semmit sem változtak az euró bevezetésének hatására sem.

Az euróövezetben Németország és Ausztria maradt a legdrágább piac. A 81 vizsgált modell közül 41 Németországban a legdrágább, méghozzá a legtöbb típus esetében 20-40 százalékkal kerül többe, mint legalább egy másik országban. A legolcsóbb nemzeti piac Dánia, Finnország és Hollandia, míg az euróövezeten kívül messze a brit piac a legdrágább.

A vizsgálat adatai szerint ezek az árkülönbségek inkább a gyártók politikáját tükrözik és viszonylag kisebb mértékben annak következményei, hogy a gyártók igyekeznének kiegyensúlyozni az egyes országok közti nagy adókülönbségeket. Az országonként legnagyobb árkülönbségeket a General Motors, a Fiat csoport, a Honda és a Suzuki gyártmányainál találták, míg a Ford és a német gyártók mérsékeltebb árkülönbségeket alkalmaznak a nemzeti piacok között.

A bizottság abban reménykedik, hogy az új gépkocsik forgalmazásának nemrég elfogadott reformja, és a piaci verseny erősebb érvényesülése fokozatosan mérsékelni fogja a nemzeti piacok közti árkülönbségeket és ehhez egyre több fogyasztó is hozzájárulhat azzal, ha másik országban vásárol új gépkocsit.

(MTI)

Korábban:

Szabad verseny az uniós autópiacon
(2002. július 17.)

Csökkenő autóeladások Nyugat-Európában
(2002. június 13.)