A kelet-európai eladások növelték a Carlsberg eredményét

Vágólapra másolva!
Az első félévben 8 százalékkal 2,3 milliárd dollárra nőttek a Carlsberg dán sörgyártó eladásai. Ez főként a kelet-európai piacnak köszönhető, ahol 37 százalékos volt a sör-eladások növekedése, írja a Financial Times.
Vágólapra másolva!

Az eladásokat tekintve a Carlsberg legnagyobb piaca Nagy Britanniában van, ahol 16 százalékos emelkedésről számolt be a cég. A hazai piacon csupán 2 százalékkal volt nagyobb a dán cég eladásainak mértéke, mint tavaly.

A nyugati piacokon átszervezést tart szükségesnek a cég, mert itt a legnagyobb a konkurencia. Emiatt a Carlsberg egyre jobban keletre koncentrál: Bulgáriában kettő, Horvátországban pedig egy sörfőzdében szerzett részesedést. A világ egyik leggyorsabban növekvő sörpiacán, Ukrajnában, pedig egy 50 millió dolláros beruházás keretében épít új sörfőzdét. A koppenhágai központú cég a volt szovjet köztársaságokban további terjeszkedést tervez.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Carlsberg

Korábban:

Csökkenőben a hazai sörfogyasztás
(2002. július 22.)

Jelentősen nőtt a világ sörfogyasztása
(2002. július 17.)