Több mint 100 millárdot költünk szomjoltásra

Vágólapra másolva!
A szokatlanul meleg idő hatására megnőtt a szomjoltó italok fogyasztása. A GfK Piackutató Intézet adatai alapján már biztosra vehető, hogy a háztartások fogyasztása sörből, szénsavas üdítőitalból, gyümölcsléből és ásványvízból együttesen, idén túllépi a 100 milliárd forintos határt. Mennyiségben az éves összes fogyasztás a GfK előrejelzése szerint 1,1 milliárd liter lesz a háztartásokban.
Vágólapra másolva!

A nyáreleji kánikula adatai még nem állnak a kutatóintézet rendelkezésére, de azt már tudni lehet, hogy az első négy hónap számaiból, hogy minden idők legmelegebb februárja érezteti hatását az idei forgalomban.

A szomjoltó italok közül mennyiségben legnagyobb arányban az ásványvíz fogyasztása nőtt a háztartásokban: idén január-áprilisban 25 százalékkal haladta meg a múlt év hasonló időszakát. Értékben plusz 31 százalékot mértek a piackutatók.

Szintén dinamikusan nő a szénsavas üdítőitalok mutatója. A tavalyi némi csökkenés után mennyiségben 18, értékben 22 százalékkal több fogyott belőlük idén négy hónap alatt, mint múlt év január-áprilisban.

A gyümölcslé fogyasztásának két éve tartó csökkenő tendenciája is megfordult. Mennyiségben 9, értékben 19 százalékkal ittak belőle a háztartásokban, mint a tavalyi első négy hónapban.

Értékben a háztartások fogyasztása legnagyobb sörből, majd a szénsavas üdítőital, gyümölcslé és ásványvíz következik. Mennyiségben az ásványvíz vezet a szénsavas üdítőital, sör és gyümölcslé előtt.

A háztartások fogyasztásának tendenciája szomjoltó italokból, mennyiségben. Százalékban.

Ital

1999-ben, 1998-hoz képest

2000-ben, 1999-hez képest

2001-ben, 2000-hez képest

2002 I.-IV az előző év hasonló időszakához képest

Szénsavas üdítőital

0

+10

- 3

+18

Gyümölcslé

+14

- 9

-10

+ 9

Ásványvíz

+30

+42

+11

+25

Forrás: GfK Piackutató Intézet ConsumerScan

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

GfK