Németország
21:002024. június 14.
Skócia
Magyarország
15:002024. június 15.
Svájc

Lankad a fehérnemű iránti kereslet

Vágólapra másolva!
Tavaly Magyarországon az alsóruházat forgalma növekedett ugyan, de a teljes piac átlagához képest alacsonyabb mértékben - állapította meg a GfK Piackutató Intézet FashionScope nevű kutatásai alapján. Amíg ugyanis a háztartások 15 százalékkal több ruhát vásároltak a múlt évben, és 19 százalékkal nagyobb értékben, addig alsóruházatból ugyanezek a számok csak 8, illetve 12 százalékos pluszt mutatnak. Az összes ruházati cikk átlagos vásárlásához képest a legtöbb alsóneműt az 50 évesek és idősebbek vásárolják.
Vágólapra másolva!

A jövedelem szerinti megoszlás azt mutatja, hogy az átlagos ruházati költéshez képest alsóruházatot inkább az alacsonyabb jövedelmű háztartások szereztek be. A legtöbb alsóneműt, ahogyan minden más ruhafélét is, a 30-49 évesek vásárolják. De ebben a korosztályban az összes ruházati cikk vásárlásainak átlagához képest kevesebb alsóneműt vesznek. Ez a korosztály leginkább a cipővásárlásban jeleskedik. Alsóneműre viszont kevésbé költ.

A ruházati cikkek forgalmának megoszlása az egyes háztartások havi nettó jövedelme szerint, 2001-ben (százalék)

Jövedelmi csoport

Összes ruházati cikk vásárlói

Alsóruházati cikkek vásárlói

Magas

40

38

Viszonylag magas

25

24

Közepes

16

15

Viszonylag alacsony

11

12

Alacsony

8

11

(Forrás: GfK Piackutató Intézet - FashionScope)

Településnagyság szerint nincs nagy különbség a háztartások megoszlásában, az alsóruházat szegmensben. Az összes ruházati cikk átlagos forgalmához képest az alsóneműnél 50 000 lakos a választóvonal. Az ennél nagyobb városokban lakók felül-, a kisebb településeken élők alulreprezentáltak.

A kereskedelem szempontjából igen fontos kérdés, hogy az alsóruházat értékesítéséből mekkora aránnyal részesednek az egyes bolttípusok. A mutatók szerint az összes ruházati forgalomhoz képest két kategória játszik az általános trendtől eltérő szerepet: egyrészt a fehérnemű szaküzlet, másrészt az utcai árus-piac kategória.

Bolttípusok részesedése az alsóruházati cikkek forgalmából 2001-ben (százalék)

Bolttípus

Összes ruházati cikk

Alsóruházat

Ruházati szaküzlet

30

23

Fehérnemű szaküzlet

1

7

Áruház

6

7

Cipőbolt

9

-

Sportbolt

4

2

Hipermaraket

7

7

C+C

3

3

Csomagküldő szolgálat

2

2

Távol-keleti bolt

4

5

Használtruha bolt

1

1

Utcai árus, piac

24

31

Egyéb csatornák

9

12

(Forrás: GfK Piackutató Intézet FashionScope)

A Gfk kutatásából kiderül, hogy fehérnemű szaküzletekben viszonylag kevesen vesznek alsóruházati termékeket. A használtruha-kereskedések sem büszkélkedhetnek nagy fehérnemű-forgalommal.

(Üzleti Negyed)

Korábban:

Magyarországról exportál a Triumph
(2002. február 20.)

"Melleket támogass, ne diktátorokat"
(2001. december 12.)

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Origo Google News oldalán is!

Mindent egy helyen az Eb-ről