A lakásbiztosítás a legnépszerűbb biztosítási forma

Vágólapra másolva!
Az elmúlt egy-két év alatt a felnőtt lakosság 13 százaléka lett valamelyik biztosítótársaság ügyfele. A GfK Piackutató Intézet tavalyi és a tavalyelőtti adatainak összehasonlításából kiderül: az elmúlt évben lassult a piac bővülése.
Vágólapra másolva!

Az újonnan szerződést kötöttek körében a legnépszerűbb forma a lakásbiztosítás, amit a piackutató által megkérdezettek 77 százalék választott. Kötelező gépjármű-felelősségbiztosítást az újak közel kétharmada kötött, a személyre szólóak közül legkeresettebb a nyugdíj-, majd az elérésre szóló élet- és a vegyes életbiztosítás. Ezek aránya az új szerződések körében 24, 22, illetve 13 százalék.

A GfK által megkérdezett ezer emberből hat százalék közölte azt, hogy csökkentette vagy megszüntette kapcsolatát valamelyik biztosítótársasággal 2001-ben. Ez jelentős javulás 2000-hez képest, amikor még a válaszadók tíz százaléka mondta fel biztosítási szerződését. A kapcsolatot megszüntetők 82 százaléka továbbra is rendelkezik valamilyen érvényes biztosítással.

A személyre szóló biztosítások közül legelterjedtebb az elérésre szóló életbiztosítás, amely a személyükben biztosítottak 38 százalékának van. Közöttük az átlagot meghaladó részarányt képviselnek a 30-39 évesek, az érettségizettek és a diplomások, a havi nettó 80 ezer forintnál magasabb jövedelmű háztartásban, továbbá a 20 ezer lakosúnál nagyobb vidéki városban élők. Népszerűségben ezután a nyugdíjbiztosítás következik 28, majd a vegyes életbiztosítás 18 százalékos részesedéssel.

Meglepően alacsony volt az utazási baleset-, betegség- vagy poggyászbiztosítást kötők aránya az elmúlt év során. Az ezt firtató kérdésre mindössze a válaszadók 9 százaléka mondott igent.

A háztartások kétharmada rendelkezik biztosítással

A háztartások közül 68 százalék rendelkezik valamilyen biztosítással. Közülük a felének egy, 37 százaléknak kettő, a többieknek pedig három ilyen szerződése van valamely biztosítónál. A biztosított háztartások 58 százalékára kötöttek vagyonbiztosítást. Az országos mintához képest az otthonbiztosítással rendelkezők körében felülreprezentáltak a havi nettó 100 ezer forint feletti jövedelemmel rendelkező háztartásokban, valamint a 20 ezer lakosúnál nagyobb vidéki városban élők.

A jövőben is az otthon- és az elérésre szóló életbiztosítás lesz a sláger

GfK piackutatói feltették azt a kérdést is, hogy a következő két évben ki kötne valamilyen új biztosítást. A válaszadók 44 százaléka szándékozik valamilyen új biztosítást kötni. Legtöbbjük lakás-, otthonbiztosításban vagy elérésre szóló életbiztosításban gondolkozik. Figyelemre méltó, hogy az új biztosítást tervezők 82 százalékának van már valamilyen biztosítása.

A biztosítást kötni kívánók többnyire fiatalok és középkorúak, az országos mintához képest felülreprezentáltak körükben az érettségizettek, a havi nettó 140 ezer forintnál nagyobb jövedelmű háztartásban, továbbá 5-50 ezres lakosú településeken élők. A megkérdezettek többsége a tévéreklámokból, barátoktól és ismerősöktől szerzi be információit a biztosításokról, ezt követi a biztosítótársaság felkeresése, majd a nyomtatott reklám.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Biztosítás
(az Üzleti Negyed rovata)

GfK Hungária