Egy évvel korábban még 2,3 milliárd euró nettó profitot ért el a csoport. Az amerikai elszámolási módszer alapján a Vivendi tavalyi nettó vesztesége 1,14 milliárd euró volt az egy évvel korábbi 1,91 millió nettó profit helyett.
A konszern forgalma - a Vivendi, a Seagram-Universal és a Canal Plus összeolvadása után, és más részesedések forgalmát is beszámítva - a 2000-es 41,6 milliárd euróról 57,4 milliárd euróra emelkedett 2001-ben; a médiapiaci bevételek 10 százalékkal, 28,1 milliárd euróra nőttek. Működési profitja 3,8 milliárd euró volt, az előző évi 1,8 milliárd euró helyett.
A vállalat pémzforgalmi többlete (EBITDA) a médiaszektorban - az elemzői várakozásokkal összhangban - 34 százalékkal, 5,036 milliárd euróra emelkedett a 2000-es 3,88 milliárd euróról. A Vivendi azt is közölte, hogy a francia elszámolási szabványról az amerikaira való áttérés az első negyedévben 2,6 milliárd eurós költséget jelent.
Az amerikai AOL Time Warner után a világ második legnagyobb médiacsoportjának adóssága az amerikai elszámolási szabályok szerint 2001 végén 19,1 milliárd euró, a francia számítási mód szerint 14,6 milliárd euró volt a média- és távközlési üzletágban. A piacot aggasztja, hogy az adósság 36 milliárd euróra nőhet ez év végére az egész csoportnál.
Az óriáscég megerősítette, hogy 2002-re 10 százalékos Forgalomnövekedésre és 6 milliárd euró körüli EBITDA-ra számít.
(MTI)
Ajánlat:
Korábban:
A Jurassic Park III segített a Vivendin
(2002. február 11.)
Amerikában terjeszkedik a Vivendi
(2001. december 17.)