Kétmilliárd forint vízreklámra

Vágólapra másolva!
A Médiadiagnózis adatai szerint Magyarországon jelenleg évi kétmilliárd forintot költenek az ásványvíz-forgalmazó cégek arra, hogy termékeiket reklámozzák a hazai piacon. A GFK Piackutató Intézet felmérése szerint az ásványvízfogyasztás továbbra is nő hazánkban, bár e növekedés üteme egy kicsit lassult. A tavalyi év végén 39,2 liter volt az egy főre jutó fogyasztás, ami idén várhatóan 42,5 literre nőhet ez az adat.
Vágólapra másolva!

Az idei évben a reklámköltségekre legtöbbet a Pepsi tulajdonában levő Fővárosi Ásványvíz- és üdítőipari Rt. (FÁÜ) költött. A cég a Margitszigeti kristályvíz ismertebbé tételére 589 millió forintot, míg a gellérthegyi vízére 40 millió forintot költött idén - tudósított a Napi Gazdaság Kovács Eszter, a FÁÜ termékmenedzserének szavairól.

Az ásványvíz reklámozása nem oszlik el egyenletesen sem az év hónapjaiban, sem a médiumokban. Miután az ásványvíz elsősorban még mindig szezonális terméknek minősül, a cégek leginkább a nyári hónapokra időzítik reklámjaikat. A legkedveltebb médium a televízió, de a nyomtatott sajtó és a közterületen való hirdetés is viszonylagos népszerűségnek örvend.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

GfK Hungária

Korábban:

Gyümölcslé helyett ásványvizet és sört iszunk
(2001. augusztus 14.)