Egy átlagos cipő 3700 forintba kerül

Vágólapra másolva!
Ez év első hat hónapjában értékben 15, darabban pedig 7,5 százalékkal nőtt a ruházati cikkek forgalma a tavalyi hasonló időszakhoz képest - áll a GfK ruhapiacot elemző tanulmányában. A háztartások által ruházati cikkekre költött összeg megközelíti a 110 milliárd forintot.
Vágólapra másolva!

Értékben 15 százalékkal nőtt a ruházati cikkek forgalma az idei év első hat hónapjában, ezzel megközelítette a 110 milliárd forintot. Valószínűsíthető, hogy a piac mérete a tavalyi 220 milliárd forint után az idén eléri a 250 milliárd forintot, a téli ruházati cikkek ugyanis általában drágábbak, az év végi többlet-jövedelmek pedig megnövelik a vásárlóerőt, valamint a karácsony is ösztönzőleg hat a ruhavásárlásokra.

32 milliárd forint jutott cipőre

Összesen 32 milliárd forintot költöttek a háztartások az első hat hónapban cipőre, felsőruházatra 54, alsóruházatra pedig 15 milliárd forint jutott. Mennyiségben a háztartások összesen 80,3 millió ruhadarabot vásároltak hat hónap alatt. A megvásárolt darab átlagára felsőruházatnál 2600, alsóruházatnál 340, cipőnél pedig páronként 3730 forint volt.

Csökken az utcai árusok és a piacok szerepe

A Gfk kétezer háztartást vizsgáló felmérése szerint csökkent az utcai árusok és a piacok mennyiségi részesedése a forgalomból, ugyanakkor nőtt az általános ruházati szaküzleteké, valamint a hipermarketeké.

A ruházati cikkek vásárlásának legfőbb színhelyei a ruházati szakboltok, ez különösen a felsőruházatra, illetve a lábbelikre igaz. Alsóruházatnál még mindig az utcai árusok és piacok dominálnak.

Kevesebben vásárolnak többet

A január és június közötti időszakban a háztartások 73 százaléka vásárolt legalább egy ruhadarabot vagy cipőt, derül ki a GfK adataiból. Ez a mutató némi csökkenést jelez a tavalyi hasonló időszak 77 százalékával szemben. Az öltözködésükre legtöbbet költők havonta átlagosan 14 000 forintot fizetnek ki a különböző ruhaelárúsító helyeken, ők jellemzően magas jövedelmű, nagyobb városok háztartásaiban élő középkorúak vagy fiatalok.

(Üzleti Negyed)

Ajánlat:

Gfk Hungária Piackutató Intézet