A szálláshelyek nagy része aktív az interneten

Vágólapra másolva!
A szálláshelyek többsége már kapott megrendelést hazai internetes oldalról, és mintegy tíz százalékuk jelezte, hogy külföldi oldalról is érkezett hozzájuk megrendelés, többnyire szobafoglalás formájában. Az utazási irodák által üzemeltetett honlapoknak csupán 14 százaléka kapott megrendelést itthonról és tíz százalékuk jelezte, hogy külföldi oldalról érkezett hozzá megrendelés.
Vágólapra másolva!

A kereskedelmi szálláshelyek 58 százaléka már kapott megrendelést hazai internetes oldalról, és mintegy tíz százalékuk jelezte, hogy külföldi oldalról is érkezett hozzájuk megrendelés, többnyire szobafoglalás formájában. A várakozások alapján mind a hazai, mind a külföldi portálokról érkezett megrendelések aránya növekedni fog a elkövetkező év során - áll a GKI Gazdaságkutató Rt. Webigen Rt.-vel és a Sun Microsystems Magyarországgal közösen készített felmérésében.

A mintában szereplő kereskedelmi szálláshelyek 91 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel, saját honlapja pedig a válaszoló szálláshely-szolgáltatók 72 százalékának van. A közeljövőben várhatóan az internet-hozzáférés aránya mintegy 3 százalékkal fog növekedni és ezzel szinte eléri a maximumát. Saját honlap kialakítását a jövőben 3 százalékuk tervezi biztosan, és mintegy 25 százalék az, aki egyelőre nem kíván honlapot kiépíteni és üzemeltetni.

Az irodák csupán 14 százaléka kapott megrendelést hazai internetes oldalról és 10 százalék jelezte, hogy külföldi oldalról érkezett megrendelés. A várakozások nem túl biztatóak, mert véleményük szerint mindkét esetben inkább stagnálás várható. A magyar lakosság kis része veszi igénybe az elektronikus úton megszervezett vakációt, a külföldiek pedig többnyire saját országukban bíznak meg egy irodát utazásuk megszervezésével.

A felmérésben résztvevő utazási irodák és utazásszervezők 86 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel, 48 százaléka saját honlappal, belső számítógépes hálózatot az említett cégek 33 százaléka üzemeltet. Az internetkapcsolat arányában nem várható számottevő növekedés a jövőben, a saját honlap tekintetében azonban 14 százalékos biztos növekedés prognosztizálható - áll a piackutatás összefoglalójában. A válaszadók tíz százaléka egyelőre elzárkózik a honlap kiépítésétől és üzemeltetésétől. Azok az irodák, akik eddig nem rendelkeztek belső hálózattal egyelőre nem is tervezik az intranet kialakítását.

Az interneten keresztüli értékesítés az utazási irodák esetében az összes értékesítés közel 4 százaléka volt 2001 első negyedévében. A válaszok alapján ezen értékesítési típus országosan mintegy 200 millió forintot tett ki az első negyedévben.

(Üzleti Negyed)