Polgárdy Géza, a GVH sajtófőnöke elmondta: a versenytanács elsősorban az Elmű ajánlatának közlési módját kifogásolta, mert a vállalat arra törekedett, hogy a fogyasztók az új fizetési rendszert válasszák. Az Elmű tájékoztatójában arra késztette a fogyasztókat, hogy saját költségükön maguk közöljék, ha az új rendszert nem kívánják alkalmazni, illetve a régi rendszert választók saját költségükre közöljék a havi óraállást.
Az Elmű Rt. számlázási rendszere hagyományosan az általa végzett leolvasáson alapult úgy, hogy a fogyasztók a számla ellenértékét havi rendszerességgel fizethették. E rendszer megváltoztatása jogszabály által ugyan megengedett, amennyiben a fogyasztó és a szolgáltató erről kölcsönösen megállapodik. Az új rendszer, amely Európa-szerte elterjedt - és az áramszolgáltató versenytársai már alkalmazzák is - azon alapul, hogy a fogyasztó egyetértése esetén nem havi leolvasás után rendezi számláját, hanem a szolgáltató az utolsó egy év fogyasztását átlagolja, és ezt a havi összeget kell a fogyasztónak újabb egy éven keresztül fizetnie.
A régi rendszernél maradás magában foglalta azt a fogyasztói kötelezettséget, hogy a fogyasztó havonta meghatározott időn belül gondoskodjon az aktuális óraállás közléséről, mely ugyancsak saját óraleolvasásán alapul.
A GVH versenytanácsának indoklása rámutat, hogy az Elmű magatartásának hibáit időközben felismerte, és utóbb saját költségén mintegy hatszázezer válaszborítékot küldött ki, továbbá a régi rendszert választók számára ingyenes telefonszámot biztosított a havi óraállás közlésére. Ezen túlmenően bizonyos fogyasztói rászorultság esetén egyéni megbeszélés szerint vállalta a helyszíni óraleolvasást is. A GVH versenytanácsa mindezen körülményekre tekintettel csak jelképes összegű, kétmillió forintos bírságot szabott ki a vállalatra.
(MTI)
Ajánlat: