A sztrádatörvény értelmében előírhatóak az építéskor a másodlagos nyersanyagok - elsősorban pernye, kohászati salak, bányameddők, építési és bontási hulladékok - felhasználása az előzetes szakértői vizsgálatok figyelembevételével, továbbá a hasznosításban érintettek gazdasági együttműködése esetén. Ezt figyelembe véve több, már engedélyezésre benyújtott tervdokumentációhoz képest eltérő töltésanyagot kellett betervezni.
Ez három folyamatban lévő projektet érint: az M35-ös Görbeháza-Debrecen, és az M3-as Görbeháza-Nyíregyháza közötti szakaszon pernyét építenek be, az M6-osba pedig kohósalakot. Az M3-as Görbeháza-Nyíregyháza szakasza terveinek átdolgozása 293 millió forintba (+ áfa) kerül, az M35-ös Görbeháza-Debrecen közötti pedig 35 millió forintba (+ áfa) kerül.
Lezárult a két, pernyésítésben nem érintett projekt áttervezése is. Az M8-asnál még nincs közzétéve az eredmény. A változtatást itt az autópálya-szerkezet megváltozása tette indokolttá, és 12 millió forintba kerül. Az M7-es Zamárdi-Letenye közötti szakaszán pedig az előbbin kívül számos más feladat - a csomópont áttervezésétől a kisajátítási pótterven keresztül a lehatárolási tervig - is volt. Ennek az áttervezésnek a költsége meghaladja az 509 millió forintot - írja a Világgazdaság.