Hirdetési bevétel-indexet hoztak létre a tartalomszolgáltatók

Vágólapra másolva!
A hazai online hirdetési piac négy legjelentősebb szereplője: az [origo]-t kiadó Axelero, az Index, a Ringier online és a Sanoma online idén év elején megállapodott, hogy az online hirdetési piacról - negyedévi rendszerességgel - nyilvánosságra hozzák összesített bevételi adataikat, és ezeket az Online Hirdetési Indexben teszik közzé.
Vágólapra másolva!

Az Online Értékesítési Klubbal olyan nyitott rendszert hoztak létre, amelynek tagja lehet az online piac minden olyan szereplője, amelynek hirdetési értékesítési bevétele a tárgyévben várhatóan meghaladja az ötvenmillió forintot, mondta Levendel Ádám, a Magyar Reklámszövetség elnöke.

Mivel a szolgáltatók kizárólag a reklámtortából megszerzett tényleges hirdetési bevételekről kívántak valós képet kapni és nyújtani a piac többi szereplőjének, a forgalmi adatok nem tartalmazzák a barter megállapodásosok értéket, az emeltdíjas SMS, az online DM, a konzultációs és egyéb bevételeket.

Az idei első negyedévében az online reklámpiac négy vezető szereplőjének összesített bevétele 336 millió 925 ezer 403 forint volt. A tavalyi év megfelelő időszakához képest (224 millió 082 ezer 000 forint) ez pontosan 50 százalékos növekedést jelent.

A szerdai sajtóértekezleten azt is bejelentették, hogy két további tartalomszolgáltató, a portfolio.hu és a HáziPatika.com is belép az indexbe. Eszerint az idei év második negyedének online hirdetési indexébe e két tartalomszolgáltató bevétele is bekerül, továbbá korrigálják a most kiadott, egyelőre a négy alapító forgalmát magába foglaló indexet is. A kezdeményezés nyitott az évi 50 millió forintnál nagyobb tiszta hirdetési bevétellel rendelkező online tartalomszolgáltatók előtt.