Másfél év múlva Szegedre ér az M5-ös

Vágólapra másolva!
Megkezdődött az M5-ös Kiskunfélegyháza-Szeged szakaszának építése. Az alapkőletételen Medgyessy Péter miniszterelnök és a beruházó és kivitelező Alföldi Koncessziós Autópálya Rt. vezetői is jelen voltak. Az 50 kilométeres szakasz megépítése a tervek szerint 365 millió euró - mintegy 91 milliárd forint lesz.
Vágólapra másolva!

2005 szilveszterére elkészül az M5-ös Kiskunfélegyháza-Szeged közötti szakasza, mondta a beruházó és kivitelező Alföldi Koncessziós Autópálya (AKA) Rt. vezérigazgató-helyettese, Hídvégi Gábor. Az autópálya közel 50 kilométer hosszú új szakaszának költsége előreláthatóan 365 millió euró lesz. Ez az összeg egyben felső határt is jelent, melynek fedeznie kell az esetleges többletmunkák költségeit is, mondta a vezérigazgató-helyettes. A társaság a jövő héten aláírja a beruházást finanszírozó hitelszerződést, és legkésőbb május 15-én megkezdődik a kivitelezés.

Jogorvoslatot kérnek a kizárt sztrádaépítők/uzletinegyed/hirek/hazaihirek/20040329jogorvoslatot.html

Az építési munkák Szeged és Kiskunfélegyháza felől indulnak, az autópályát nem szakaszosan, hanem egyben adják majd át. A Szegedig tartó új szakasz építése során több mint 450 ezer köbméter földet mozgatnak meg, 123 ezer 500 köbméter burkolatot raknak le, a négy csomópont, 29 híd és egyéb létesítmények mellett 35 ezer négyzetméter zajvédő falat építenek ki.

A beruházás alapkövét Medgyessy Péter miniszterelnök és Paul-Henri Aumont, az AKA Rt. vezérigazgatója együttesen rakták le. A modern európai Magyarország modern úthálózatot jelent, városok fejlődését, biztonságos megélhetést nyújtó új munkahelyek születését - mondta Medgyessy Péter az alapkőletételen.