Egyre többet költenek online reklámokra

Vágólapra másolva!
Visszatért az optimizmus az online-szektorba, és újra egyre több cég egyre többet hirdet az interneten - derül ki a Forrester Research felméréséből. Idén Európában 12,5 százalékkal nőtt az internetes reklámokra költött összeg, és ha ilyen ütemben nő tovább, 2005-re átlépheti az egymilliárd eurós határt - írja a Napi Gazdaság.
Vágólapra másolva!

A felmérés szerint a reklámtorta legnagyobb részét továbbra is a hagyományos média hasítja ki, az internetes reklámok részesedése csupán egy százalék körül mozog. Ez az arány 2008-ra elérheti a 1,5 százalékot, és ekkorra az online hirdetések értéke elérheti az 1,4 milliárd eurót a kontinensen.

A Forrester Research kutatásai szerint az internetes hirdetések mellett az e-mail kampányok jelenthetik a digitális marketing fejlődésének egyik legnagyobb motorját.

A hazai online hirdetésekre költött összeg idén mintegy 30 százalékkal bővül, és elérheti a kétmilliárd forintot, ami a teljes reklámtorta 1-2 százaléka. A hirdetési bevételek 60-70 százalékán a SanomaOnline, az Index és az [origo] osztozik. A hazai portálokon főként távközlési vállalatok és autós cégek hirdetnek - írja a Napi Gazdaság.