Nőtt a hipermarketek piaci részesedése

Vágólapra másolva!
Tovább terjeszkednek a hipermarketek, az idén az első hat hónap adatai szerint 20 százalékkal részesednek a napi fogyasztási cikkek forgalmából szemben a 2002. első félévi 18 százalékkal - derült ki a GfK Piackutató Intézet felméréséből. 
Vágólapra másolva!

A piackutató cég szerint a diszkontok is erősítik piaci pozíciójukat. Jelenlegi 16 százalékos piaci részesedésük hamarosan elérheti a 1990-es évek végén kialakult 20 százalékot. A vásárlóerő és az árszínvonal várható növekedésével a diszkont bolttípus árelőnye nagyobb lesz.

A piackutató szerint a szupermarketek azzal is erősítheti piacukat, hogy a Profi diszkontlánc beolvad a Match láncba, és boltjai szupermarket profilt kapnak.

GfKhttp://www.gfk.hu

A kis boltok régóta jelzett visszaesését egyelőre sikeresen tartóztatja fel a láncba szerveződésük. Az összefogás előnye a kedvezőbb beszerzés, valamint a tudatos, költséghatékony, közös marketing. A piaci, utcai árus és egyéb értékesítési formák gyengülése folytatódik.

Folytatódik a hipermarket-invázió/uzletinegyed/hirek/vallalatihirek/20030724folytatodik.html