Világmárkák a társadalmi jótett szolgálatában

Vágólapra másolva!
Napjainkban egyre komolyabb elvárás, hogy a nagy márkák saját üzeneteik mellet, olyan kérdésekkel is problémákkal is foglalkozzanak, amelyek a társadalom egésze számára fontosak. Ennek az igénynek megfelelően tehát kötelességük szerepet vállalni, a pozitív előremozdulást támogatni és a jó ügyek mellé állni. A Procter & Gamble ennek a feladatnak a fontosságát igyekszik átadni több nemzetközi és hazai konferencián is az elmúlt időszakban.
Vágólapra másolva!
Forrás: Open Conference Budapest 2017 – Sorok Péter

A P&G, mint az FMCG szektor egyik óriása, a világ egyik legnagyobb hirdetőjeként naponta több mint 5 milliárd fogyasztót ér el. Éppen ezért a cég úgy véli, hogy márkáinak népszerűségében rejlő erőt kötelessége a fogyasztók számára valóban fontos társadalmi problémák szolgálatába állítani.

Miért éppen a nemi egyenlőség kérdése az egyik ezek közül? Az ok nyilvánvaló: a nők, mint a világ népességének fele, egyenlő képviseletet és bánásmódot érdemelnek, így például egyenlő bért a munkájukért. A 2016-os Világgazdasági Fórum jelentései szerint azonban ez még mindig nem valósul meg. Az adatokból egyértelműen kirajzolódnak a nemek közötti különbségek az egészségügyben, az oktatásban vagy éppen a gazdasági részvételben: a nők még mindig silányabb egészségügyi ellátásban részesülnek a világ egyes részein, mint a férfiak, a lányok gyakrabban hagyják abba tanulmányaikat, mint a fiúk, és persze itt van az a tény is, hogy a nők átlagosan 20%-kal kevesebb fizetést kapnak ugyanazért a munkáért, mint a férfiak. Mindez komoly hatással van a gazdaságra: a globális adatok azt bizonyítják, hogy az egyenlőség nem csak a társadalom számára lenne jó, hanem a gazdasági növekedés záloga is lehet.

A nagy márkáknak megvan rá a lehetőségük, hogy változtassanak a társadalom gondolkozásán, mitöbb, hogy jó irányba befolyásolják a gazdaságot. A P&G úgy véli, hogy az ismert és megbízható márkák hangja elég erős ahhoz, hogy emberek milliói meghallják olyan fontos kérdésekben, mint például a nemi előítéletek miatt kialakult sztereotípiák (pl. hogy a nők megriadnak a kihívásoktól, küzdőszellemük nem elég erős stb.). Éppen ezért a vállalat számára fontos, hogy felszólaljon az egyenlőség és előre mozdulás érdekében. Korábban már bizonyították, hogy márkáikkal képesek az évtizedes berögződésű előítéleteken is változtatni.

Az Always-t, Magyarország vezető, női higiéniás márkáját, Budapest közelében, Csömörön, a vállalat egyik globális jelentőségű termelési helyszínén gyártják. A termékhez kötődő Like a Girl elnevezésű kampány, jelentős előrelépés volt a negatív sztereotípiák eltörlése érdekében. A kampány a Nyitottak vagyunk (Open Conference) konferencián is bemutatásra került, amelyet múlt hónapban tartottak Budapesten. A Procter&Gamble marketingigazgatója, Maglosia Rokita akkor arról beszélt, hogyan növeli a nők önbizalmát, biztonságérzetét és egyenlőségét az Always: "Fiatal lányokkal való beszélgetések során derült fény például arra, hogy nagyon sokuk veszíti el önbizalmát pubertáskorban. A „mint egy lány” kifejezés a kampány indulása előtt erős negatív jelentéssel bírt, arra utalt, amikor a lányok valamit nem csinálnak elég jól. A #LikeAGirl kampánnyal széles körben tudtunk párbeszédet kezdeményezni, sok millió lányt bevonva a világ minden tájáról, és sikerült elérnünk, hogy a kifejezés végre helyes megítélést kapjon. Legfrissebb kutatásunk szerint a megkérdezettek 76%-a pozitívnak találta a „mint egy lány” frázist, míg három éve, a kampány kezdetekor ez csupán 19% volt."

Ami az önbizalmat illeti, az Always Magyarországon is segítő kezet nyújt a fiatal nőknek. A marketing-szakemberek oktatási programot folytatnak a pubertás lányok körében, erős információs hátteret biztosítva ezzel minden lánynak és anyának az országban.