Mire jó az üzleti terv és a SWOT-analízis?

Vágólapra másolva!
Az üzleti terv és SWOT-analízis elkészítése mindig jótékony hatással bír egy cég működésére. Az üzleti tervvel és a SWOT-analízissel a vállalati kockázatot becsülhetjük fel.
Vágólapra másolva!

A vállalkozás életében az üzleti terv készítése egy lehetséges tervezési módszer, amely keretet ad a vállalkozás megfelelő, rövid és hosszabb távú stratégiájának kialakításához. Az üzleti terv céljai szerint készülhet: egy-egy ötlet megvalósíthatóságának vizsgálatára, tulajdonostársak vagy lehetséges tulajdonostársak (befektetők) meggyőzésére, hitelezők meggyőzésére, ha külső pénzforráshoz kívánunk jutni, vagy a partnerek tájékoztatására. Üzleti tervet a cég alapítása előtt, az operatív működése során, valamint a banki hitelkérelem esetén szükséges készíteni.

A helyzetelemzésnek egyik legismertebb és legelterjedtebb módszere a SWOT-analízis. A SWOT-analízis során az erősségek és a gyengeségek a szervezet, a lehetőségek és fenyegetések a környezet pozitív, illetve kevésbé pozitív jellemzői. A módszer egyik értéke, hogy alkalmazóinak figyelmét nemcsak a szervezet, hanem annak környezetének elemzésére is ráirányítja. Egy szervezet sikerét ugyanis alapvetően meghatározza, hogy mennyiben képes megfelelni a kívánalmainak. Kiváncsi a részletekre? Kattintson ide!

A teljes vállalkozói cikksorozatot és kapcsolódó videókat ezen az oldalon tekinthetik meg.