Pornófilmeseket lemészárló nyugdíjasok és a világvége borzalmas arcai

X
Vágólapra másolva!
A január mindig is gyenge hónapnak számított a moziforgalmazásban, a stúdiók ilyenkor azokat a produkciókat mutatják be nagyvásznon, amelyektől nem várnak túl nagy bevételt. És úgy tűnik, nincs ez másként a streaming-szolgáltatók esetében sem: míg decemberben a bőség zavarával szembesültünk és egymást váltották az érdekesebbnél érdekesebbnek tűnő alkotások, addig januárban nagyítóval kell keresni az izgalmasabb bemutatókat.
Vágólapra másolva!

Netflix

Halványkék szemek (január 6.)

A Netflix rögtön egy nagyszabású premierrel indítja az évet: a hetvenkét millió dollárból készült Halványkék szemek a tizenkilencedik században játszódik és

Christian Bale egy veterán nyomozót alakít benne, akit egy különös haláleset kivizsgálásával bíznak meg. Egy katona ugyanis felakasztotta magát, az ügy azonban közel sem olyan egyszerű, mint amilyennek látszik, a holttestéből ugyanis kivágták a szívét. A rejtély felgöngyölítésében a rendőr egy fiatal társat is kap segítségül, az akkor még ismeretlen Edgar Allan Poe személyében (Harry Melling).

Scott Cooper (Őrült szív, Fekete mise) rendezését limitáltan mozikban is bemutatták a tengeren túlon, az erős atmoszféráját és a színészi alakításokat dicsérték a kritikák, de többen unalmasnak és ostobának találták a film fordulatait.

Az elveszett kutya (január 13.)

Úgy tűnik a klasszikus mondás, miszerint kutyával és gyerekkel bármit el lehet adni, a mai napig tartja magát – legalábbis a Netflixnél így gondolják.

A Rob Lowe főszereplésével készült új családi filmjükben egy magányos tinédzsernek elveszti a legjobb barátja, az édesapjával pedig az elkóborolt eb keresésére indulnak a vadonba. A nyolcvanas években szebb napokat látott Stephen Herek rendező (Rémecskék, Bill és Ted zseniális kalandja) valószínűleg minden ambíció nélkül vágott neki a projektnek, abban bízva, hogy az aranyos kutya, a természet szépsége és a kaland hatására szorosabbá váló apa-fia kapcsolat majd úgy is megríkatja a nézőket. Harminc éve talán így is lett volna, manapság már szörnyen porosnak érződik az alapsztori.

Jung_E (január 20.)

Yeon Sang-ho különleges hangvételű zombifilmje, a Vonat Busanba nem csupán a horrorrajongók szívét dobogtatta meg, hanem még Cannes-ban is elnyerte a kritikusok tetszését, a dél-koreai rendező új munkája pedig hasonlóképpen abszurdnak tűnik. A Jung_E a huszonkettedik században játszódik, amikor is a bolygónk már teljesen élhetetlenné vált egy ökológiai katasztrófát követően, az emberek pedig menedékhelyeken élnek és folyamatosan polgárháborúban állnak egymással. Egy mesterséges intelligenciával foglalkozó laboratórium kutatója azonban egy hősies katona agyát klónozza, majd beülteti a saját fejébe, hogy véget vessen az öldöklésnek.

Annak ellenére, hogy a történet első hallásra a szélsőséges sci-fi-rajongókat szólítja meg, az alkotók szemlátomást bíznak a széles közönségsikerben, legalábbis nem spóroltak a pénzen a látványos disztópikus díszletek megalkotásakor.