Christopher Nolan megmondta, kit tart minden idők legnagyobb rendezőjének

Christopher Nolan, Anne Hathaway, Joseph Gordon-Levitt, Michael Caine
Christopher Nolan, director of the upcoming film "The Dark Knight Rises," holds up his hands after putting them in cement during a ceremony for him at Grauman's Chinese Theatre on Saturday, July 7, 2012, in Los Angeles. Looking on from left are cast members Anne Hathaway, Michael Caine and Joseph Gordon-Levitt. (Photo by Chris Pizzello/Invision/AP)
Vágólapra másolva!
Christopher Nolan nem csupán csavaros filmjeivel (Memento, Eredet, Sötét lovag-trilógia etc.) hívja fel magára a figyelmet, de ahol csak teheti, elmondja, mennyire fontosnak tartja, hogy a filmeket celluloidra forgassák. No nem annyira megrögzött analóg-mániás, mint Quentin Tarantino, aki kijelentette, hogy ha nem forgathat celluloidra, akkor abba is hagyja a filmezést - de Nolan is igyekszik csak akkor digitális trükköket alkalmazni, amikor muszáj. Legutóbbi filmje, a Dunkirk nemcsak egy második világháborús történet volt, de tisztelgés a klasszikus filmgyártás és narratíva előtt. Egy friss podcastben az analóg filmkészítés szépségei mellett arról is beszélt, kit és miért tart minden idők legnagyobb filmrendezőjének.
Vágólapra másolva!

Nolan szerint Stanley Kubrick volt minden idők legnagyobb filmrendezője. Alaposságát, letisztult filmes gondolkodását és mai napig kitartó frissességét legutóbb Cannes-ban is magasztalta, amikor az ötvenéves 2001: Űrodüsszeia felújítatlan 70 mm-es kópiájának vetítésével nem csupán a celluloidszalag "eltarthatóságát", de Kubrick analóg-művészetének időtállóságát is demonstrálni kívánta.

A Treatment podcastjén pedig úgy fogalmazott Kubrick alkotásáról, mint ami tökéletesen a filmre, mint médiumra lett szabva: története elmesélhetetlen, izgalma átadhatatlan szavakkal, nézni és látni kell, mert

A Podcastben a 2001-et Nolan Stanley Kubrick mesterművének nevezi, a rendezőt pedig egyenesen a filmtörténet legnagyobb géniuszának.