Ágnes öcsénk (Agnes und seine Brüder, 2004) Vidám családi dráma rengeteg szexuális frusztrációval. Három olyan fivér szkeccsszerűen ábrázolt sztoriját ismerjük meg, akik egyike sem éppen a kiegyensúlyozott magánélet mintapéldája: a Bleibtreu megformálta könyvtáros valódi kapcsolatok helyett a nyilvános maszturbálást részesíti előnyben, bátyja egy diszfunkcionális család feje, aki alkalomadtán a dolgozószobája padlóját használja vécé helyett, másik testvére pedig a címadó, transzszexuális Ágnes, aki szintén nem képes megtalálni a boldogságot, és problémái talán gyermekkori molesztálásra vezethetők vissza. Ha mindez elsőre nem is hangzik olyan viccesen, ígérjük, a rendszerint freudi ihletésű témákat feszegető Roehler feldolgozásában igenis az. * * * Az ágyban (En la cama, 2005) Kétszereplős kamaradráma, amelyben egy nagyon vonzó fiatal csaj és helyes fickó dumálják és szeretkezik át az éjszakát (ebből a sajátos alműfajból figyelemreméltó alkotás még a Mielőtt felkel a nap... és a Vendredi soir). Garantált, hogy a film megtekintése után erős ingerenciánk támad szexelni, úgyhogy semmiképpen ne rokonnal nézzük meg. * * * Édes2kettes (Happy Together, 1997) Wong Kar-wai a kilencvenes évek közepén átugrott Argentinába, forgatókönyvet nem vitt magával, csak a két kedvenc színészét és néhány hónap alatt megszülték ezt a szívszaggató művet egy se veled, se nélküled-típusú szerelmi viszonyról. Homofóbok hátrányban (rögtön egy durva análszex jelenettel indítunk), tangóőrültek előnyben! * * * Az élet könyve (The Book of Life, 1998) Az évezred utolsó napján Jézus Krisztus, a Sátán és Mária Magdolna New Yorkban vitatja meg a világvégét. Nem tartozik Hal Hartley legsikerültebb alkotásai közé (azok inkább a Semmi ágán... és az Amatőr), és tele van borzasztóan idegesítő "olcsóvideo-effekttel", de egy olyan filmet, amelyben Martin Donovan játssza Jézust és PJ Harvey pedig Mária Magdolnát, mindenképpen látni kell. * * * A fiú (Le fils, 2002) A Dardenne testvérektől az Arany Pálmás A gyermek-et és a tavalyi cannes-i filmfesztiválon bemutatott Lorna csendjé-t is megnézheted júniusban a Cirkóban, de most inkább ezt a régebbi, de nem kevésbé remek filmet ajánljuk a belga párostól. Az asztalosmesterről és tanítványáról szóló film figurái hétköznapiak, és a dokumentarista, kézikamerával a szereplők nyakában lihegő filmezési stílus éppen ezért teszi a filmbeli durva konfliktust fájóan életszerűvé. |