A húsvéti nyúl megfeledkezett Tarantinóról

Vágólapra másolva!
A húsvéti nyuszi nem hozott idén ajándékot Quentin Tarantinónak és Robert Rodrigueznek: Grindhouse című dupla horrorfilmjük csúfosan megbukott az amerikai mozikban. A marketingköltséget nem számítva 53 millió dollárból készült alkotás az elvárásokat jelentősen alulmúló 11,6 millió dollárt hozott a bemutató hétvégéjén. Tarantino Kill Bill-filmjeinek és Rodriguez Sin City-jének a sikere után a forgalmazó Weinstein Co. arra számított, hogy azokhoz hasonlóan a Grindhouse is 20 millió fölött nyit, de a nézők máshogy gondolták.
Vágólapra másolva!

A friss bemutatók közül a kb. három órás, két önálló filmből álló alkotást játszották a hétvégén a legtöbb - 3700 - vetítőteremben, hogy kompenzálják a film hossza miatt kieső vetítésszámot, ez mégsem volt elég a sikerhez. Valószínűleg sok nézőt a film hossza riasztott el, sokan pedig húsvétkor vidámabb kikapcsolódásra vágytak zombik és egy autós sorozatgyilkos helyett. Habár a Grindhouse eredménye meglehetősen csüggesztő, még nem kell teljesen leírni: ha kedvező szájhagyomány övezi majd, még csurdogálhat a kasszákba számottevő bevétel. Ugyanakkor valószínű, hogy a film csak a nemzetközi jegyeladásokkal és a DVD-eladásokkal együtt hozza majd be az árát.

A forgalmazó cég vezetője, Harvey Weinstein a jó szájhagyományban bízva megjegyezte: "Ha bemész a film valamelyik vetítésére, azt tapasztalod, hogy a közönség sikoltozik és tapsol, mint egy rockkoncerten. Lehet, hogy nem sikerült tudatosítanunk a nézőkben, hogy ilyen élményre számíthatnak."

A Grindhouse a jegyeladási toplista negyedik helyén áll, míg az első három helyet sokkal könnyedebb alkotások foglalják el. Továbbra is vezet a múlt héten első helyen nyitó Jégi dicsőségünk című vígjáték, amelyben Hollywood ügyeletes vicces embere, Will Ferrell és a Nevetséges Napóleon-nal berobbant Jon Heder korcsolyázgatnak. A film 23 milliót hozott most, amellyel együtt tíz nap alatt már 68,4 millió a bevétele. A második helyen sincs változás az előző héthez képest: A Robinson család titka című Disney-rajzfilm tartja magát 17 millióval. A harmadik helyen viszont új bemutató áll: az Ice Cube nevével fémjelzett Are We Done Yet? című vígjáték-remake-folytatás, amely 15 milliót keresett a hétvégén, az elvárásoknak megfelelően valamivel kevesebbet, mint a 2005-ös első rész (Tor-túra, 18,6 m.).

Voltak persze, akiknek a Grindhouse-t sem sikerült beérniük: a Hilary Swank főszereplésével készült A tíz csapás című horror 10,1 milliót hozott, kb. ugyanannyit, mint a szintén a Warner Bros. által forgalmazott és megbukott The Wicker Man tavaly. A legrosszabbul teljesítő országos bemutató pedig a Firehouse Dog című állatos családi film volt, amely 2860 moziban csak 5,3 millió dollárt szedett össze.