Vágólapra másolva!
A huszonöt éves Bryce Dallas Howard kiskorától apja, Ron Howard rendező filmjeiben kóstolgatta a színészetet, de első nagy szerepét csak két éve kapta M. Night Shyamalan jóvoltából, aki rá osztotta a vak Ivy megformálását A faluban. Ezt követte Lars von Trier Manderlay című drámája, amelyben a fiatal színésznőnek nem kisebb feladat jutott, mint hogy betöltse Nicole Kidman megüresedett helyét, sőt korbácsot is kellett ragadnia. A vízzöld szemű lány idén visszatért Shyamalan mesés világába, és eljátszotta A lány a vízben Story nevű, fajtájára nézve narf főhősét. Az interjúban a színésznő elmondja, hogy milyen érzés volt egy meselényt alakítani, hogy miben hasonlít az indiai és a dán rendezővel folytatott munka, és még apjához fűződő kapcsolatáról is elárul egy-két dolgot.
Vágólapra másolva!

- Hogyan fogadtad a felkérést a szerepre?

- Először is nagyon boldog voltam, hogy Night bízik bennem annyira, hogy egy egészen más szerepet ajánl, mint amit A falu-ban alakítottam. Általában ugyanis az a tapasztalatom, hogy ha egy rendező újra és újra ugyanazzal a színésszel dolgozik, akkor azok a szerepek túlságosan egy kaptafára készülnek, ami szakmailag egy idő után már nem igazi kihívás. Örültem, hogy ebben a felkérésben semmi ilyesmit nem láttam. Az igaz, hogy mindkét karakter alapvetően ártatlan és sebezhető, de ezen kívül nagyon eltérőek.

- Furcsa egy ilyen misztikus karakter bőrébe bújni?

- Abszolút. Amikor megkaptam a szerepet, az első dolgom volt, hogy utánanézzek az interneten a narfoknak. Persze hiába írtam be a keresőbe, semmit sem találtam, hiszen ez a szó valójában nem is létezik. Akkor jöttem rá, hogy ezt a karaktert csak úgy fejthetem meg, ha megkeresem a forrását, ami jelen esetben Shyamalan képzelete. Úgyhogy a legjobbnak azt láttam, ha semmi mással nem törődöm, minthogy megjelenítsem azt a mitológiai alakot, amely a rendező fantáziájában él, és pontosan úgy játsszam el, ahogyan ő azt elképzeli.

- Milyen érzéseid voltak, amikor Storynak mély filozófiai kérdésekbe kellett belemennie?

- Az igazán komoly feladat volt számomra. És végül éppen emiatt rengeteget profitáltam a filmből. A sok kérdés, ami felmerült a vallással, spiritualizmussal kapcsolatban, ráébresztett arra, hogy az életben a legfontosabb, hogy tudd, mi a szereped, hogy miért vagy itt, és a cselekedeteidet ennek a szerepnek a fölvállalása, beteljesítése irányítsa. Ez nem azt jelenti, hogy erőszakosan kell keresnünk ezt a célt. Úgy érzem, akkor fog rám találni életem igazi értelme, amikor a legkevésbé számítok rá. Ugyanakkor nem szabad föladni a keresést, aktívan részt kell vennünk az életünk folyásában, nem hagyni, hogy kicsússzon a kezünk közül az irányítás.

Forrás: [origo]
Bryce Dallas Howard a Lány a vízben című filmben

- Mit gondolsz, Night is ugyanígy gondolkodik erről?

- Amikor elkezdtük a filmet, megláttam, hogy Night forgatási naplójának a borítóján egy ábra van egy lányról a vízben, alatta pedig egy szöveg: "Megvédeni az angyalokat". És akkor hirtelen világossá vált számomra, hogy a filmben tulajdonképpen erről van szó. És itt most nem a vallásos értelemben vett angyalokra gondolok, hanem azokra az emberekre, akik éppen akkor bukkannak fel életed során, amikor szükséged van a segítségükre. Az ő jelképes védelmüknek pedig rengeteg fajta interpretációja van, amiknek a végiggondolása nagyon sokat segített a szerep megformálásakor.

- Milyen érzés, hogy nemcsak színészként, hanem ötletadóként is részt vehettél a film előkészületeiben?

- Egyáltalán nem jellemző, hogy egy színész a film előkészületeiben is részt vegyen, általában megjelenik, amikor már minden kész, és "csupán" nagyszerűnek kell lennie a szerepben. De Night szeret színházi színészekkel dolgozni, akik hozzá vannak szokva, hogy aktívan részt vesznek egy produkció megszületésében. Filmben ez mégis szokatlan, és nagyszerű, hogy Night tényleg lehetőséget ad arra, hogy együtt ötleteljünk egy téma kapcsán, mert így egészen magunkénak érezhetjük a filmet.

Forrás: [origo]
M. Night Shyamalan és Bryce Dallas Howard A falu forgatásán

- Mennyiben más Shyamalannal dolgozni, mint Lars von Trierrel, akivel a Manderlay-t forgattad?

- Érdekes módon nagyon hasonló a két rendező munkamódszere. Mindkét esetben az a színész feladata, hogy teljesen átérezze, milyen karakter él a rendező elképzeléseiben, és hogy a megfelelő pillanatban megjelenítse azt a karaktert. Night és Lars is szerzői filmesek, nem a megszokott hollywoodi sémákat követik. És a forgatások hangulata is nagyon hasonló, mindkét esetben komolyan szervezett, vidám és áhítatos munkát végez a stáb.

Forrás: [origo]
Lars von Trier és Bryce Dallas Howard a Manderlay forgatásán

- Változott valamit a kapcsolatot édesapáddal, amióta komolyan bekerültél a film világába?

- Ezen érdekes módon még sohasem gondolkodtam. Édesapámmal nagyon hasonlóak vagyunk, még a horoszkópunk is teljesen egyforma. Erről a hasonlóságról sokat beszéltünk, de konkrétan a film világáról nem igazán. Persze, ha jól informált akartam lenni, és mondjuk kíváncsi voltam, hogy mi a különbség egy producer és egy gyártásvezető között, mindig tudtam, kihez forduljak segítségért.

Forrás: InterCom