Orális szex a filmplakáton

2004.08.05. 08:58

Nagy vihart kavart Vincent Gallo új filmjének óriásplakátja, amelyen az Oscar-díjra jelölt Chloë Sevigny térdel a rendező előtt. A The Brown Bunny című alkotást először a tavalyi cannes-i filmfesztiválon mutatták be, ahol a kritikusok szinte egyöntetűen a hivatalos versenyprogram történetének legrosszabb filmjének kiáltották ki.

A legendás hollywoodi Sunset Boulevard egyik sarkára kikerült óriásposzter láttán a legtöbb autós hitetlenkedve forgatta a fejét a reggeli csúcsforgalomban. A képen egy férfi látható nyaktól lefelé, aki előtt egy szőke nő térdel. A férfi kezei a nő tarkóján nyugszanak, félreérthetetlenné téve a képen látható történést.

A provokatív hirdetés a Vincent Gallo által rendezett The Brown Bunny (Barna nyuszi) című filmet népszerűsíti. A 93 perces drámában a rendezőn és Sevignyn kívül Cheryl Tiegs szerepel. A történet szerint a Gallo által alakított Bud Clay motorversenyző Kalifornia felé tart a sztrádán, miközben egykori szerelmét próbálja meg elfeledni. Minden egyes nap megpróbálja újra felfedezni a szerelmet, s megbotránkoztató kérésekkel fordul a különböző nőkhöz, akikkel összehozza a sorsa. De mivel Daisyt nem tudja kiverni a fejéből, végül minden lányt hátrahagy, és siet tovább, hogy megtalálja elvesztett boldogságát.

A The Brown Bunny azonban nem csak az óriásplakát miatt kavart nagy botrányt, ugyanis az ott ábrázolt jelenet vágás nélkül látható a vásznon: a film egyik utolsó jelenetében Chloë Sevigny valóban a szájába veszi Gallo hímtagját. A színésznő ügynöke - aki a film bemutatója óta már nem dolgozik Sevignyvel - szerint a jelenet átlépi a pornográfia határait.

"Én ilyennek képzelek el egy gyönyörű hirdetést, ennyi az egész" - mondta Gallo a New York Timesnak. A Magyarországon elsősorban az Arizonai álmodozók-ban nyújtott emlékezetes alakítása miatt ismert filmes a The Brown Bunny-nak nem csak rendezője és főszereplője volt, de ő volt a film operatőre, vágója, látványtervezője, valamint a produceri teendőket is ellátta.

A film óriásplakátja a Sunset Boulevardon

 

Gallo filmjét a 2003-as cannes-i filmfesztiválon mutatták be, azonban a közönség nem volt tőle elragadtatva. Az Egyesült Államok legnépszerűbb filmkritikusának tartott Roger Ebert szerint a film "olyan elképzelhetetlenül unalmas, hogy a közönség tapsban tört ki, amikor a főszereplő megáll az autójával, hogy pólót cseréljen". Azóta a rendező újravágta a filmjét, s a legújabb értesülések szerint az új változat lényegesen nézhetőbb lett, mint az eredeti.

"Annyi negatív dolgot hallani a filmről, hogy a végén már az egészet kizárólag arra az egy szexjelenetre redukálták a kritikusok. Úgy gondoltam, egy provokatív képet fogok használni a plakáton, amely meglovagolja a botrányt, de ugyanakkor érzelmeket, drámát és esztétikumot is tükröz, mindemellett egy ilyen felületen elhelyezve még legitimálja is az alkotást".

A The Brown Bunny egyik különösen izgalmas jelenete

 

A provokáció mindenesetre hatásosnak bizonyult, ugyanis a hirdetés megjelenésének másnapján már blogok tucatjai foglalkoztak vele, ezenkívül a Los Angeles Daily News is beszámolt a polgárpukkasztásról.

"Ez a hirdetés semmivel sem provokatívabb, mint mondjuk egy átlag fehérneműreklám" - tette hozzá Gallo. "Emellett azoknak a reklámoknak az esetében nincs közvetlen kapcsolat a termék és a képen látható történés között, ebben az esetben viszont a plakát és a film teljesen direkt viszonyban vannak egymással.

A The Brown Bunny-t augusztus 27-én mutatják be New Yorkban és Los Angelesben.

KAPCSOLÓDÓ CIKKEK