Digitális pénisz és koponyatörés

Vágólapra másolva!
A Monica Bellucci és Vincent Cassel főszereplésével leforgatott Visszafordíthatatlan weboldaláról letölthető egy werkfilm, amely az erős idegzetű nézőket is felkavaró filmben alkalmazott digitális trükkökről lebbenti fel a fátylat.
Vágólapra másolva!

Mint azt a szóban forgó rövidfilm is mutatja, néha-néha érdemes visszatérni a már bemutatott mozik honlapjára, ahol ehhez hasonló ínyencségekre bukkanhatnak a filmrajongók.

A pár perces kis klip érdekessége, hogy egy tévedés miatt lemaradt a Gaspar Noé által rendezett 2002-es film DVD-változatáról. A sajnálatos csorbát a film készítői úgy kívánták kiköszörülni, hogy a hivatalos weboldalon ingyenesen letölthetővé tették a werkfilmet.

A Viszafordíthatatlan nézése közben az ember nem is gondolná, hogy az alkotók hány alkalommal hívták segítségül a digitális technikát, a filmben látható jelenetek életszerűbbé tétele érdekében. A werkfilmben a speciális effektekért felelős szakértő, Rodolphe Chabrier kalauzolja a nézőket a különféle filmes boszorkányságok birodalmában.

Chabrier csapata a rendezővel együttműködve számtalan alkalommal tervezett bonyolult effekteket többek között az egyik verekedést ábrázoló jelenethez, amelyben az áldozat fejét egy poroltóval zúzzák péppé. A stáb több felvételt is készített az adott szituációról, egyszer egy félbevágott poroltót, egyszer pedig egy latexbábut alkalmazva. Az ütések hatására deformálódó arcot háromdimenziós számítógépes modellel, grafikusok által készített rajzokkal és a sminkes megoldások teljes kelléktárával alkották meg. Chabrier elmondása szerint sajátos kollázstechnikát alkalmaztak, ugyanis bizonyos szögekből az egyik, más kamerállásból a másik modell tulajdonságai bizonyultak kedvezőbbnek.

A latexbábukat egy olyan jelenetnél is használtak, ahol az egyik szereplő karját eltörik a harc hevében. Egy esetben pedig egy taxi ablakait készítették el számítógéppel, mivel a kamera mozgása során egyszer kihátrál az autó belső teréből, majd az üvegen keresztül újra visszatér oda. A legtökéletesebb hatás érdekében komputergrafikával pótolták az ablakon látható fényvisszaverődést, s az eredmény olyan tökéletes lett, hogy a nézőkben fel sem merül, hogy a látottak megvalósítása fizikailag lehetetlen volna. A nemi erőszakot bemutató jelenetben pedig az agresszor péniszét montírozták a vászonra egy háromdimenziós modell segítségével.