Eldobható DVD-k karácsonyra

Vágólapra másolva!
Egy alig ismert atlantai cég meg akarja változtatni a hollywoodi filmterjesztési szokásokat egy újszerű marketing-tervvel, amelyben eldobható DVD-k piacra dobása is szerepel - jelentette be a cég hétfőn. Az új ötlet elsősorban az alacsony költségvetésű filmek bevételét tudná növelni.
Vágólapra másolva!

A Convex Group terveinek középpontjában a Noel című alacsony költségvetésű karácsonyi mozi áll, amelyet november 12-én mutatnak majd be körülbelül 10 amerikai városban. Ugyanettől a naptól fogva az eldobható DVD-változat megvásárolható lesz az interneten öt dollárért az Amazon nevű internetes áruházban.

Két héttel később a filmet egyetlen alkalommal levetítik az egyik kábeltelevízión is. A Convex abban reménykedik, hogy ez nemhogy csökkenti, hanem egyenesen fellendíti majd az eladott mozijegyek és DVD-k számát. A DVD-k egyébként a csomagolás kibontásától számított 48 órán belül lejátszhatatlanná válnak.

Az ötlet alapjaiban változtatná meg a filmek bemutatásának menetrendjét. Hagyományosan először a mozikban vetítik a filmeket, aztán általában hat hónappal később kiadják őket videokazettán és DVD-n, és újabb hónapok, esetleg évek múlva kerülnek csak tévéképernyőre.

A folyamat azért ilyen hosszú, hogy minden egyes állomáson a lehető legtöbb bevételt tudják besöpörni a gyártók. A közismert bölcsesség úgy szól, hogy ha siettetik a film útját, az egyik terület bekebelezi a másik lehetséges nyereségét.

Jeffrey Arnold a Convex-től másképp gondolja. "Ezek az erőfeszítések megnövelik majd a bevételt, és semmi sem lesz bekebelezve" - mondta.

Az eldobható DVD ötlete nem új. A Flexplay nevű cég, amit a Convex szeptemberben felvásárolt, már készített ilyeneket a Disney számára, és kísérletképpen körülbelül egy évig árusították is őket néhány amerikai városban.

Arnold úgy gondolja, hogy az eldobható DVD-k szélesebb rétegek számára teszik majd elérhetővé az új mozifilmeket. Azok a rajongók, akik még népszerűségük csúcsán szeretnék megnézni a filmeket, de nem tudnak moziba menni, megveheteik a DVD-t a Convextől.

Az ötlet leginkább az alacsony költségvetésű filmek számára lehet fontos, amelyeket csak kevés városban vetítenek, és többmillió dolláros reklámhadjárattal megtámogatott, országosan bemutatott filmekkel kell versenyre kelniük. Az új technológiának köszönhetően azok az emberek is hozzájuthanak az újdonsághoz, akiknek az otthonában nem játsszák az adott filmet.

"Nincs mindenkinek sok pénze a marketingre, anélkül pedig különösen nehéz észrevetetni a filmjedet" - mondta Arnold. "Ha egyszer bemutatjuk az adott filmet a televízióban a hozzá tartozó reklámmal együtt, az segít a közönség érdeklődését felkelteni iránta. Akik lecsúsznak róla, vagy nem érnek rá megnézni, elmennek majd a moziba vagy megveszik a DVD-t."

Mivel 48 óra után tönkremegy, a Convex-féle DVD nem jelent majd konkerenciát a normál DVD számára.