A mennykő Rómától néhány órányira egy vidéki forgatási helyszínen csapott bele a színészbe és a rendezőasszisztensként funkcionáló Jan Michelinibe. "Körülbelül harminc méterre álltam, amikor felpillantottam, és villámokat láttam Caviezel fülén kijönni" - mesélte Steve McEveety producer. Michelini egyébként különösen vonza a mennyei elektromosságot, hisz a forgatás során már másodszor lett áldozata hasonló esetnek.
Mel Gibson Jézus utolsó óráiról szóló rendezését azonban még az égeiknél is nagyobb hévvel támadják a földiek, hisz a forgatókönyv alapján többen antiszemitimzussal vádolták meg a produkciót, mondván, Gibson filmje a zsidókat teszi felelőssé Krisztus megfeszítéséért. Ezzel szemben egy vatikáni kardinális állt ki a The Passion of Christ mellett, a katolikus méltóság a "művészet diadalaként" aposztrofálta Gibson munkáját. Legutóbb pedig át kellett keresztelni a mozit, ugyanis az eredeti The Passion címet a Miramax a Jeanette Winterson azonos című regényéből készülő filmadaptáció számára perelte el.
Az új Gibson-film eredetileg stílusosan húsvétra tervezett bemutatóját jövő év február 25-ére, azaz hamvazószerdára hozta előre az amerikai forgalmazást vállaló Newmarket Films - egyes források szerint csak azért, hogy a rákövetkező Oscar-gálán még az eddigieknél is nagyobb hírverést csapjanak a botránymozi köré. A sok viszontagság után az ausztrál származású színész-rendező ismét pozíciót vált, s a kamera elé lépve egy titkosügynök sablonjába bújva piheni ki a fáradalmakat az Under and Alone című moziban.