Dupla premier Clooney filmjének

Vágólapra másolva!
Vágólapra másolva!
George Clooney Sam Rockwellt és Drew Barrymore-t instruálja

A Miramax filmstúdió kisebb filmekkel kezdte pályafutását - Síró játék, Cinema Paradiso. 1993-ban együttműködési szerződést kötött a Disney-vel, ma már olyan nagy költségvetésű, sztárokat felvonultató filmeket is gyárt, mint pl. a New York bandái, Cold Mountain. A Miramax tehát nem nevezhető kizárólag művészfilmeket forgalmazó stúdiónak, hiszen az utóbbi időben kiadta a Chicago-t és a Csokoládé-t is, de a vezetők szerint a küldetés ma is ugyanaz. A stúdió vezetői állítják, az igazi kockázat azokban a filmekben rejlik, amelyek 15 és 30 millió dollár közötti költségvetésből készültek, és nem vonultatnak fel nagy sztárokat. Ezeket nem csak a közönségnek, de a nemzetközi forgalmazóknak és a televízióknak is nehéz eladni. A legtöbb kritikus ebbe a kategóriába sorolja az Egy veszedelmes elme vallomásai című filmet, amelyet ezen a nyáron újra a piacra dob a stúdió, miután a decemberi bemutató nem váltotta be a hozzá fűzött reményeket. George Clooney filmje, amelynek főszereplője Sam Rockwell 16 millió dollárnál is kevesebb bevételt hozott. A megoldás: sokkal izgalmasabb, érdekfeszítőbb kampány, amely azokat célozza meg, akik az Oscar előtti nagy versengésben más filmeket néztek meg. Az augusztusi újrakiadást legalább ezer amerikai vetítés követi. Ám akkoriban jelenik meg Ben Affleck és Jennifer Lopez főszereplésével a Gigli is, és az Amerikai pite harmadik része, az Amerikai esküvő - mindkettő komoly konkurenciát jelenthet az újrakiadott Egy veszedelmes elme vallomásai-nak, amelyet az elmúlt hónapokban Nagy Britanniában is bemutattak, de ott sem hozott nagy sikert.

Nézze meg a filmet az [origo] filmklubban!/szorakozas/filmklub/20030411nezzen.htmlA film hivatalos honlapjahttp://vgn.ifilm.com/confessions/

A Miramax stúdió 2002-ben másodszorra is kiadta a Kémkölykök című filmjét, amely 12 millió plusszt jelentett, 1997-ben a Sikoly bevétele 87 millió dollárról 103 millióra, 1994 Az oroszlánkirály-é pedig 267 millió dollárról 312 millió dollárra emelkedett a másodszorra is megrendezett bemutató miatt. A Wonder Boys - Pokoli hétvége - amelynek rendezője Curtis Hanson, főszereplője Michael Douglas - 18.7 millió dolláros bevételt könyvelhetett el tavaly februárban. Az alacsony bevétel oka a kritikusok szerint a nem megfelelő reklámkampány volt. Michael Douglas sem volt elégedett az eredménnyel, az ő ösztönzésére mozdult meg újra a Paramount stúdió. A költséges Oscar kampány mellett újra reklámozták a Wonder boys-t is, azonban a film a második bemutatóval sem ért el kiemelkedő nézőszámot.