Taxi 5 - Peugeot 508-menetpróba

2011.02.03. 10:07

Hamarosan új autót kaphat a Taxi filmsorozatban Daniel, a francia traffipaxok réme. Mindenki jól jár majd, mert a 407-est és az 607-est egyszerre leváltó 508-as az utasait legalább annyira kényezteti, mint a sofőrjét.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Az 508-ast összetéveszthetetlenné teszi egyedi orr-része. Hamarosan a többi Peugeot-é is ilyen lesz
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!) 

Szép reményekkel mutatta be a Peugeot 2004-ben a 407-est, de a hosszú orrú, harcsaszájú, elektronikai problémáktól nem mentes középkategóriás modell az évek folyamán kissé beszürkült a Passat és a Mondeo uralta középkategóriába. A nagyobb 607-es pedig sohasem találta igazából a helyét a prémiumgyártók által uralt felső-középkategóriában, így logikusnak tűnt a Peugeot döntése, hogy a két modellt egyetlennel, az új 508-assal váltsa le.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Nagy lemezfelületek, egyre kisebb ablakok: az 508-as követi a divatot

Az újdonság a régi 407-es padlólemezén (PSA 3) nyugszik, de alaposan megnyújtották a tengelytávját (+ 9,2 cm), lerövidítették az aránytalanul hosszú első, és meghosszabbították a túlságosan rövid hátsó túlnyúlását, emellett nagyszilárdságú acélokkal könnyítettek rajta. Végeredményként egy szinte tökéletes arányokkal bíró, széles és lapos autót hoztak létre, amelynek a légellenállása (0,26) a világ legjobbjai közé tartozik. Tekintélyes, 4,79 méteres hossza 10 centiméterrel több a 407-esénél, de hússzal kevesebb a 607-esénél, az ügyes tervezésnek köszönhetően azonban belül szinte pontosan akkora, mint a korábbi csúcsmodell. Nagyobb méretei ellenére sikerült a tömegét is csökkenteni a 407-eshez képest, a szedán 25, a kombi 45 kilogrammal nyom kevesebbet.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Sokkal konzervatívabb a kombi fara, mint a 407 SW-n. Mindkét karosszéria mutatós

Sokat beszélgettünk a formatervről a magyar kollégákkal a spanyolországi menetpróbán, ahol minden színből és mindkét karosszériaváltozatból tucatjával volt 508-as, de nem jutottunk egységes álláspontra. Volt, akinek tetszett az újszerű, az SR1 tanulmányéra rímelő orr-rész, mások viszont idegenkedtek a kétségtelenül modern, de szokatlanul kialakított, agresszív arckifejezéstől. Furcsa volt, hogy az áttervezett Peugeot-embléma alatt a márka nevét ki is írták, felette az alumínium motorháztetőből egy apró kitüremkedés fedi el a hűtőmaszk krómkeretének felső részét.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
A belső tükör fölött kamera pásztázza az utat, az automata reflektort kezeli

Amiben viszont egyetértés volt, az a hátsók kérdése: az SW-nek hívott kombié és a szedáné is harmonikus, mutatós, felismerhetően "pözsós". Különösen nagy gondot fordítottak a tervezők a lámpatestekre, a xenonok burája alatt az állandó nappali fényt biztosító LED-ek egy forgótáras géppuska alakját vették föl, hátul a négyajtóson három-három függőleges diódaoszlop világít, mint valami Adidas-reklám. Minden változatban felkapcsolódnak a megfelelő oldali ködlámpák kanyarodáskor, felárért rendes, elforduló kanyarlámpa és kamerás, automatikusan fel-le kapcsolódó távolsági fényszóró is kérhető.

99 g/km - jövőre itt a hibrid

2012-től megjelenik a HYbrid4 technika az 508-asban is. A kétliteres, 163 lóerős HDi dízel és a hátul elhelyezett villanymotor összesített teljesítménye 200 lóerő lesz. Mivel az autó így összkerékhajtású, arra is számíthatunk, hogy egyfajta szabadidő-autós kombi változat is megjelenik majd belőle a Volvo XC70 mintájára.

Forrás: Peugeot
A 3008-as után másodikként kapja meg az 508-as jövőre a HYbrid4 rendszert

Számított fogyasztása 3,8 liter/100 km, szén-dioxid-kibocsátása csupán a 99 g/km, tehát kevésbé szennyezi a környezetet, mint egy jóval gyengébb Honda Insight. Azzal ellentétben képes csak villanymotorral, lokális károsanyag-kibocsátás nélkül is haladni korlátozott hatótávolsággal.



Fotó: Gulyás Péter [origo]
Így nézi ki az egyik legjobb autóbelső a kategóriában. Wi-fi és head up display is rendelhető

Talán még a külsőnél is nagyobb fejlődésen ment át a belső tér, az anyagok és a formák is prémiumautósak. Nagyon puha, habosított műanyag burkolja a műszerfalat, lecserélték az ósdi bajuszkapcsolókat, és az automatikus váltó belülről megvilágított előválasztó karja is olyan elegáns, mintha egy Infinitiből vették volna át. Gyönyörű a könyöklőt és a műszerfalat összekötő, zongoralakkal borított konzol, ahová az iDrive-szerű forgótárcsát és még sok kapcsolót telepítettek. Mivel a gombok jó harmada ide került, sokkal áttekinthetőbb, logikusabb a kezelés, mint a kis helyen milliónyi, apró, egyforma gombbal teleszórt 407-esben.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
A műanyag váltófülek nem fordulnak el a kormánnyal, ezért kanyarban keresni kell őket

A ritkán használt fontos funkciókat egy bal oldali, lehajtható panelbe rejtették, itt lehet kikapcsolni a menetstabilizálót, állítani a head-up display szögét és információit, valamint a start-stop rendszert (1,6 e-HDi) is itt lehet kikapcsolni. Fura volt, hogy a kulcs nélküli kocsik indítógombját a kormánytól balra helyezték el, de ugyanoda került az elektromos rögzítőfék kapcsolója is. A fapadosabb verziók annyiban különböznek, hogy rendes, bicskakulcsuk van a hagyományos helyre tett nyílással, színes helyett vörös-fekete monokróm kijelzőket találunk bennük a műszerek között és a középkonzolon, kicsit kényelmetlenebb az első ülésük, és a megszokott helyen lévő kézifékjük valóban kézi, tehát nem villanyos.

Fotó: Gulyás Péter [origo]
Nem okoztak csalódást a GT kihúzható combtámaszos, derékmasszírozós ülései

Hátul kényelmesen elfértem a magam 178 centiméteres magasságára beállított első ülés mögött, ezzel orvosolták a 407-es egyik legégetőbb problémáját, és a kategória első felébe ugrottak. A bővülés az előd térdhelyéhez képest több mint öt centiméter, de széltében is érezhetően nagyobb a hely. További jó pontot érdemel az 508-as, mert a hátsó ülőlapja döntött, ezért jól megtámasztja a combot, és a fejtér sem lett szűkös. Ritkaság még ebben a kategóriában is, hogy hátul is oldalanként szabályozható a hőmérséklet a négyzónás klímával.

Fotó: Gulyás Péter [origo]

Oda a geg: a 407-esnek 407 literes volt, az 508-asnak most 515 literes a csomagtere. Kulccsal, távolból is nyitható a fedél

A nagyobb hátsó túlnyúlással sikerült a csomagtartó méretét is a kategória átlagára hozni, a szedánba 515, a két centivel hosszabb kombiba 560 liternyi poggyászt lehet belepakolni. Tőlünk nyugatabbra pótkerék nélkül, kompresszorral szállítják az 508-asokat, ez esetben még 42 liternyi hely áll rendelkezésre a padló alatt - nálunk, a rosszabb útviszonyok miatt széria lesz a pótkerék, így oda a titkos rekesz.

Cikkajánló

Forrás: [origo]

Forrás: [origo]

Forrás: Citroën

Kanyarkirály
Renault Laguna GT 2.0T

Autópályára vele
Peugeot 407 SW 2.2 HDi

Végre -
Citroën C6
-menetpróba



Előző
  • 1
  • 2
Következő