Majdnem 7-es - BMW 535i teszt

2010.04.16. 9:51

Az új 5-ös tengelytávja 8 centivel nagyobb, mint a réginek, így nem csoda, hogy jobban elférni benne, bár a hátsó lábtér csak 1,3 centimétert nőtt. Jobb az anyagok minősége is, a műszerfal, a középkonzol kategóriákkal igényesebb, mint az elődben. Nagyon kellemes, igényes, letisztult minden, nem lehet elég dicsérő szót találni rá. Persze az anyagok és az extrák egy részét meg is kell fizetni felárban, de a végeredményt nézve, talán meg is éri.

Az 5-ös BMW-ből a legolcsóbb az 523i, de valójában ez is háromliteres szívómotorral szerelt, csak 204 lóerőre butított. Még emlékszem olyan időkre, amikor ez jó teljesítménynek számított egy háromezrestől... Tehát az 523i majdnem 13,2 millió forintért vihető haza, de a szintén háromliteres szívó 528i 15 millió, míg a tesztelt feltöltős 535i már 16,4 millió forintról indul.

A jelenlegi csúcsmodell, a 4,4 literes, szintén turbós 550i már 23 millió forint, míg a számomra legvonzóbb turbódízel 530d-t az 528i áráért lehet megkapni.

Tudjuk, hogy ez csak a kezdet, innentől jönnek a meglepő számok. Egy ilyen német prémiumautóra simán rá lehet költeni az árát még egyszer, a feláras extrákra, ez a tétel az új 5-ös esetében sem dőlt meg. Pár apró tétel:

BMW 535i 16 399 000 Ft
Imperial Blue Brilliant Effect Metál fényezés 286 000 Ft
Exkluzív 'Nappa' bőrkárpit -kibővített tartalommal Osztriga 884 300 Ft
Sport-automata sebességváltó Steptronic-kal 685 800 Ft
Adaptive Drive  875 500 Ft
Integrált aktív kormányzás 510 700 Ft
Könnyűfém keréktárcsák, W-küllős 332 eltérő méretű gumiabroncsokkal 890 100 Ft
Automatikus csomagtérajtó-működtetés 163 400 Ft
Komfortbejutás 230 600 Ft
Soft-Close zárást segítő automatika az ajtóknál 186 800 Ft
Tolató-kamera  122 600 Ft
Elektromos üveg napfénytető 388 100 Ft
Elektromos működtetésű napfényvédő roló a hátsó ablaknál, mechanikus működtetésű 172 200 Ft
Dohányzó csomag 8 800 Ft
Aktív ülésszellőztetés elöl 236 400 Ft
Komfortülések elöl, elektromosan állíthatók 659 600 Ft
Sízsák 29 200 Ft
Lehajtható hátsó üléstámlák 145 900 Ft
Ülésfűtés a vezető és az első utas számára 110 900 Ft
'Fineline' nemesfa belső díszítőelemek, antracit  154 700 Ft
BMW Individual olvasólámpák hátul 116 700 Ft
Környezet-megvilágítás 81 700 Ft
Fényszórómosó-berendezés  78 800 Ft
Parkolássegítő rendszer (PDC) elöl, hátul  236 400 Ft
Xenon tompított és távolsági fényszóró 271 400 Ft
Adaptív kanyarvilágítás 131 300 Ft
Forgalmi sáv elhagyásra figyelmeztetés 151 800 Ft
Sávváltásra figyelmeztető jelzés 180 900 Ft
Aktív sebességtartó automatika 'Stop & Go' funkcióval 452 300 Ft
Surround View  204 300 Ft
Professional navigációs rendszer 732 500 Ft
Head-Up kijelző 405 700 Ft
Mobiltelefon előkészítés Bluetooth-csatlakozással 186 800 Ft
Professional HiFi rendszer  286 000 Ft
USB-Audio-csatlakozás 87 600 Ft
DVD váltó előkészítés  20 400 Ft
BMW Night Vision személyfelismeréssel  583 700 Ft
Teljes vételár 27 348 900 Ft


Fotó: Hajdú D. András [origo]

Az elődhöz képest fényévekkel szebb az új 5-ös utastere


Minden ilyen extralistában találok igazi gyöngyszemeket, ezúttal is születtek új kedvenceim. Például a régi 5-ösben a pohártartó is feláras volt, az újban azonban már az alapfelszereltség része. Az első kedvencem a radaros adaptív tempomat, amely egyrészt sose kellene, másrészt 452 ezer forint felárat jelent, miközben a normál sebességtartó automatika alapfelszereltség. Jönnek az igazi ínyencségek: egy olyan egyszerű extra, mint az USB-csatlakozó, amely már kompaktokban is széria, ebben a BMW-ben 81 700 forint. A kibővített csatlakozási lehetőség a mobiltelefonok zenelejátszói számára, még 29 ezer forint. Külön érdekesség a professzionális navigációs rendszer, amely 732 ezer forintért már egy holdra szállást is navigálhatna, de semmi ilyen különleges adottságokkal nem rendelkezik.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Létezik olyan, akinek nem tetszik ez a hátsó?


Mégsem mondhatom a tesztelt 535i-re, hogy pofátlanul drága, hiszen a német prémiummárkáknál ez a divat, még akkor is, ha nem szeretjük. Kategóriájában csupán a Lexus kínálja csomagokban extráit, és náluk a legdrágább csomag ára is csak az autó alapárának töredéke. A tesztelt 535i végül 27,35 millió forintért lehetne a miénk, amelyből azért néhány extrától zokszó nélkül megszabadulnék, így könnyen 25 millió alá mehet az ár. Sok rosszat nem tudok mondani a 35i motorra, sőt a 11 liter körül alakuló átlagfogyasztás már-már csodálatos, de azért nekem még mindig az 530d lenne a szimpatikus. Azt a motort 1,4 millióval olcsóbban megkaphatnám, és azzal is nagy élvezet autózni, a GT-ben már többször (teszten és a genfi autószalonra utazva) is bizonyította.

Fotó: Hajdú D. András [origo]

Akár négyajtós kupé is lehetne: hosszú orr, rövid hátsó


Ott kezdtem, hogy az 5-össel az a legnagyobb gondom, hogy teljesen olyan, mint egy 7-es, csak kisebb. Ez, mint kiderült, az előnyére szolgál - kár, hogy formailag nem különítették el jobban. Több egyediségre vágynék, és talán egy kicsit több sportosságra, bár az állítható futómű a komfortra és a sportosságra vágyókat is kielégítheti.

Meg kell hajtanom a fejem a BMW fejlesztői előtt, ez az alkotás is műremek. Kisebb méretei miatt még szimpatikusabb is, mint a 7-es.

Műszaki adatok
Motor, erőátvitel, fékek.
Hengerűrtartalom: 2979 cm3. Furat/löket: 89,6/84,0 mm. Hengerek/szelepek száma: 6/24. Teljesítmény: 225 kW (306 LE)/5800. Nyomaték: 400 Nm/1200-5000. Sebességváltó: nyolcfokozatú automatikus. Fékrendszer elöl/hátul: hűtött tárcsa/hűtött tárcsa. 
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 4899/1860/1464 mm. Tengelytáv: 2968 mm. Nyomtáv elöl/hátul: 1600/1627 mm. Tömeg: 1775 kg. Terhelhetőség: 535 kg. Csomagtartó térfogata: 520 l. Üzemanyagtartály térfogata: 70 l.
Menetteljesítmények, fogyasztás. Gyorsulás (0-100 km/óra): 6,1 mp. Végsebesség: 250 km/óra. Átlagfogyasztás: 8,4 liter/100 km. Tesztfogyasztás: 10,9 liter/100 km. Szén-dioxid-kibocsátás: 195 g/km.



Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK