Városi dobozos Yaris - Toyota Urban Cruiser teszt

2009.07.30. 15:10

Az Urban Cruiser olyanoknak lehet jó választás, akik kedvelik a crossover irányzatot, de modernebb formára vágynak.

A Toyota kisautó-kínálatából kétség kívül ez a legizgalmasabb jelenség, még akkor is, ha egy Kia Soul, Citroën C3 Picasso formailag talán többet ad külsőre. Belül viszont már az Urban Cruiser igényessége kerül középpontba, amely meggyőzőerő lehet. (Azért azt ne felejtsük el, hogy kisebb, mint egy Soul.)

Az Urban Cruiser belül nem túl széles, de a fej- és a lábtér elegendő. Abban az esetben már gond van, ha a csomagtér megnöveléséért előre csúsztatjuk a hátsó üléssort, de erre nem volt szükség egy hét alatt.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Csúsztatható a hátsó üléssor


Gondolkoztam, ki vesz meg egy ilyen autót Magyarországon. Az első és egyben legkézenfekvőbb válasz a kiscsaládosok lenne, hiszen a mérete pont nekik ideális. Nekik azonban ez az autó drága, hiszen 4,5 millió forinttól indul a licit, a tesztautó bőven ötmillió felett van. Akkor kinek jó? Hát olyanoknak, akik második autót vesznek, és nem feltétlenül az unalmas választási lehetőségek között böngésznek.

Egy nőnek például tetszhet az Urban Cruiser, hiszen kicsit magasabb, kicsit acélosabb, mint egy kisautó, sokkal nagyobb biztonságérzetet ad. Ezzel nem gond be a padka mellett parkolni, sőt a dízelből létezik összkerekes verzió (csak az már inkább hatmillió forint).

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Hangulatos műszerfal, tárolórekesz dömping. Az IQ-ból örökölte a multimédiás egységet, csak sajnos lemaradt róla az USB csatlakozó


Igazán jól összerakták, kifejezetten kellemes benyomást kelt, és ebben végre ér valami érzelmi hatás. Nem szerettem bele, de jól elvoltunk egy hétig. Az új 1,33-as motor nem tudott meggyőzni, a száz lóerő jó, ha nyolcvannak tűnik. Érződik, hogy nagyon a károsanyag-kibocsátás csökkentése volt a cél, ennek mellékhatásaként viszont semmi rugalmassága nincs, csak pörög a végtelenségig. A start-stop rendszer is azért van benne, hogy városban spóroljunk, meg hát a váltásokra is figyelmeztet az elektronika. Nem voltam jó viszonyban ezekkel, ezért a fogyasztás sem lett parádés, de azért a hétliteres átlagtól nem ijednék meg.

Az autó futóműve feszes, de nem kényelmetlenül. Sportosságnak még a látszata sem merülhet fel, ezért a döglött motorral kiegészülve nagyjából elképzelhetjük, milyen vezetési élményt ad. Sebaj, ebben a kategóriában nem ez a legfontosabb szempont. Pedig a váltó jó, pontos és gyorsan kapcsolható. A kormányzás sem rossz, de az autó egészéből valahogy kivész az érzés. Sokkal többet ad, mint egy Corolla vagy egy új Prius, de nem annyira jópofa, mint amit vártam.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Az ára nem túl kellemes, de szerintem így is venni fogják


Az Urban Cruiser így megmaradt egy rendes minőségi kisautónak, amely elsősorban a divatos kinézete és a kellemes minősége miatt lehet vonzó vétel. Ha pénzt költenék rá, akkor dízelben venném, és a négykerék-hajtáson is elgondolkoznék. A többinek nagyon nincs értelme, hiszen nagyjából egymillióval olcsóbban kapunk azonos felszereltségű és motorizáltságú Yarist, amely ugyan kisebb, de az Aurisszal való összehasonlításból sem jön ki sokkal jobban. Ha úgy nézzük, hogy egy Suzuki SX4 vagy ez, akkor százszor inkább Toyota.

Műszaki adatok
Motor, erőátvitel, fékek.
Hengerűrtartalom: 1329 cm3. Furat/löket: 72,5/80,5 mm. Hengerek/szelepek száma: 4/16. Teljesítmény: 74 kW (100 LE)/6000. Nyomaték: 132 Nm/3800. Sebességváltó: hatfokozatú manuális. Fékrendszer elöl/hátul: hűtött tárcsa/tárcsa. 
Méretek, tömegek. Hosszúság/szélesség/magasság: 3930/1725/1525 mm. Tengelytáv: 2460 mm. Nyomtáv elöl/hátul: 1485/1490 mm. Tömeg: 1150 kg. Terhelhetőség: 440 kg. Csomagtartó térfogata: 314 - 749 l. Üzemanyagtartály térfogata: 42 l.
Menetteljesítmények, fogyasztás. Gyorsulás (0-100 km/óra): 12,5 mp. Végsebesség: 175 km/óra. Átlagfogyasztás: 5,5 liter/100 km. Tesztfogyasztás: 7,3 liter/100 km. Széndioxid-kibocsátás: 129 g/km.



Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK