Városi dobozos Yaris - Toyota Urban Cruiser teszt

2009.07.30. 15:10

A Toyota tervezői észrevettek egy apró rést a Toyota kisautó-kínálatán, így született meg a Yaris alapjaira épülő, de fölé pozícionált Urban Cruiser, az Auris alatt. 1,33 literes benzinmotorral próbáltuk.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Meglepően jól mutat a képeken, az életben nem tetszett ennyire
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


Régóta tudtam, hogy az amerikaiak betegesen rajonganak a hatalmas V8-as motorokért, és minden tetszik nekik, ami úgy néz ki, mintha terepjáró lenne. Szerencsére az előbbi felfogás messze elkerülte Európát, az utóbbival viszont sikerült megfertőzni minket. Valamilyen újkori népszokás miatt mindenki abban látja a saját biztonságát, ha valami drabális autót vezethet. Ha már megvan, akkor pedig felbátorodik, hiszen neki a forgalom többi résztvevője csak akadály, nem partner - de ne menjünk most ennyire messzire.

Az európai piac is vevő a terepjárókra, sőt már az is elég, ha valami annak néz ki. SUV, crossover - ezek mind nagyon szépen festenek, de a gyárilag szerelt abroncsaikon általában annyira hatékonyak terepen, mint egy jobban felgumizott Ignis. De nem is ez a lényeg, hiszen az emberek az illúziót veszik, ezt pedig szívesen kihasználja minden márka.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

A tengelytávolság a Yarisé, de mégis jóval nagyobb


Önök észrevették például, hogy a Toyota kisautó-kínálatán van akár egy parányi rés is? Régen csak Yaris volt, majd jött a kisebb Aygo. Aztán itt a városi mini IQ, most pedig befér ide még valami. A Yaris padlólemeze jó alapot szolgáltatott arra, hogy megalkossanak egy városi terepjáró kisautót, amely így még az Auris alá is beilleszthető valahogy.

Az Urban Cruisert egy kicsit a Land Cruiser testvéreként mutatták be, de a nevükön kívül nincs sok hasonlóság. Az Urban Cruiser is elérhető négykerék-hajtással is, de ez is csak azért van benne, hogy télen magabiztosabban mozogjon a hóban.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Toyotához képest meglepő hatással van az érzelmekre


Biztosan akadnak olyanok, akiknek a Toyota új kisautója valahonnan már ismerős, mintha valami amerikai márka termékeként már látták volna. Igen, ez a Scion xD európai változata, csak itt a Toyota a saját nevén forgalmazza, odakint pedig inkább alkottak egy külön márkát. Amerikában 1,8 literes benzinmotorral kínálják, itthon meg maximum 1,33-as benzines vagy 1,4-es turbódízel a választék. Hát igen, más az igény.

Ettől függetlenül az Urban Cruiser műszakilag egy hosszított Yaris: a tengelytáv maradt, de a hossza 14,5 centiméterrel nőtt. Kicsit szélesebb is, de arra nagyon vigyáztak, hogy még ne legyen Auris nagyságú. Ugyanúgy praktikus kisautó, mint a Yaris, mozgatható a hátsó üléssor és van pár tárolórekesz. Az anyagminőség már inkább az IQ-hoz hasonlít, a belseje kicsit igényesebb, ötletesebb, a felszereltsége is egészen jó. Kifejezetten tetszett a központi multimédiás egység, amellyel az IQ-ban már találkozhattunk, azt azonban nem értem, erről miért maradt le az USB csatlakozási lehetőség. A hifi, navigáció azért jól teljesít, de egy divatos, fiatalos kisautóban nem csak AUX csatlakozónak kéne lennie.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Nem sportos, de a futóműve feszes


Az Urban Cruiser kapcsán már az első pillanatokban felmerült bennem a kérdés: miért venne valaki ilyet? Nagyobb, mint a Yaris, de az Aurisnál kisebb. A két réteg vásárlói közül szakíthat ki egy kisebb szegmenst, vagy új vevőket hozhat? A Toyota biztosan azt reméli, hogy ez utóbbi, hiszen a városi díszdoboz kategória mostanában egyre sikeresebb. Gondolom, ők sem szeretnének erről lemaradni. Erre pedig az egyik legegyszerűbb mód az volt, hogy egy Amerikában már létező modellt európaivá varázsolnak, vagyis kicserélik rajta a feliratokat.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK