Verseny-bevásárlókocsi - Renault Twingo RS teszt

2009.06.29. 10:51

Sokan csupán a teljesítményadat alapján ítélik meg, egy autó mennyire sportos. A Twingo RS rácáfol erre a módszerre, hiszen 133 lóerős létére lenyomott jó néhány sokkal erősebb sportkocsit. A kollégák könyörögtek a kulcsáért.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

A szelíd kisautóból egy igazán élvezetes sportkocsit faragott a Renault Sport
(Még több fotó a galériában. Kattintson a képre!)


A Hungaroring bokszutcájában állok, mellettem rengeteg ismerős arc. Az első kérdés természetesen az: "Mivel jöttél?"

"Hát a kis Twingóval" - mondom, majd a rengeteg nagy értékű macsóverda között megbúvó piros apróságra mutatok. Az emberek fele vigyorog, majd jön a következő kérdés: "Hogy bírod ki, hogy egyik héten egy BMW M3-assal, Porsche 911 GT3-mal vagy Corvette-tel jársz, majd utána egy ilyen kis dugóhúzóban kell szenvedned?"

 

 

A tesztpályán és a Hungaroringen meglepett minket a köridejével.
Nézze meg, milyen gyors a Twingo RS!


Hát igen, egy autósújság-író élete nem csak játék és mese, rengeteg megpróbáltatás, hányattatás, és néha kissé unalmas tesztautók használata nehezíti az életünket, de hát ezt a munkát is el kell végeznie valakinek... A kérdésre egyszerű a válasz: a rengeteg szupersportkocsi mellett a Twingo RS üde színfolt, és a saját pénztárcámhoz mérve csak azt tudom mondani, nem 400 lovas, de ezt bizony megtartanám.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Elég könnyű mozgatni a hátulját, de mégsem viselkedik annyira kiszámíthatatlan,ul mint a dízel Ford Fiesta


Az emberek jelentős része hajlamos abba a hibába esni, hogy csupán a lóerőadat alapján ítélje meg, melyik autó mennyire sportos. Nem tudom eléggé hangsúlyozni, ez mennyire hibás gondolkodás, hiszen a Lexus LS 600h 445 lóerős teljesítménye ellenére körülbelül annyi eséllyel indulhatna el kisebb sportkocsik ellen, mint egy szálkásra fogyasztott tehén az epsomi derbin. De nem is arra a célra szánták, így nem is róhatjuk ezt fel neki.

Akkor mi alapján mondhatjuk, hogy egy autó sportkocsi, esetleg szupersportkocsi? Lényeges a súly/lóerő arány, de az üres tömeg sem lehet túl nagy. A motorteljesítmény mellett fontos a sebességfokozatok kiosztása, és az is, mennyire gyorsan kapcsolható a váltó. A legfontosabb számomra mégis a futómű: lehet egy autó nagyon erős, ha nem tudja azt az útra vinni. Lehet eszméletlenül jó féke is, ha a rossz futómű miatt a kerekek ritkán érintkeznek a talajjal. Persze ezt a kérdést sokkal tovább lehet taglalni, hiszen az autó és az út kapcsolatánál a leglényegesebb kérdés mégis csak a gumiabroncs, amit szintén hajlamosak vagyunk elfelejteni.

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Kanyarokban alig dől be a karosszéria


Az biztos: egy jó sportkocsi könnyű, kiváló futóművel rendelkezik, erős a féke, közvetlen a kormányzása, gyorsan kapcsolható a váltója, és mellesleg elég erős is. E kritériumok jelentős részének megfelel a Twingo RS, pedig sehol nincs egy Audi R8 V10-től, egy Corvette-től vagy egy Focus RS-től.

Az én fogalmaim szerint már egy Mini Cooper S is jó sportkocsi, de eddig nem nagyon tudtam elképzelni, hogy 200 lóerő alatt is lehet nagyot autózni (persze a Cooper S jó cáfolat erre, de abból is inkább a John Cooper Works verzió tetszene...).

Fotó: Tuba Zoltán [origo]

Nagyon kemény a futóműve, de jót lehet vele szórakozni


A Renault a Clio RS-sel és a Mégane RS-sel már eddig is bizonyította, hogy rendkívül jó sportautókat tud gyártani, de a kis Twingótól mégsem vártunk sokat. Mégis csak egy bevásárlókocsi, amivel anyu elmegy a plázába, elhozza a gyereket az oviból, vagy éppen bejár dolgozni. A Twingo RS-t azonban nem fogják szeretni a hölgyek, ugyanis nagyon durva sportfutóműve van.

Előző
  • 1
  • 2
Következő

KAPCSOLÓDÓ CIKK