Méregzsák - Fiat Panda Sport menetpróba

Vágólapra másolva!
Hölgyeim és uraim, a 2007-es modellév tiszteletére felfrissült a Fiat Panda. Na nem, nem kívülről, csak annyi történt, hogy "olaszosabbra" cserélték a kárpitokat. Jött két új modell is, a 100 lóerős, illetve a gázos-benzines kisautót az olaszországi Baloccóban próbáltuk.
Vágólapra másolva!

Vicces hely Balocco. Képzeljenek el egy tipikus észak-olasz falut, nagyvárosoktól legalább egyórányi autóútra, aminek lényegében a világon semmije sincs. Lakója is alig, péntek reggel toppanunk be, de egy lélek nem sok, annyit se látunk, mintha halott lenne az egész. Aztán egy balkanyar, s máris másik orcáját mutatja a táj, immár a falu szélén felhúzott irgalmatlan nagy tesztpálya mellett suhanunk; nem tudom, hány kilométernyi kanyargós, dimbes-dombos, mindenféle országutat építettek fel itt, de hogy rengeteget, az biztos. Lehet, egész Balocco itt dolgozik, azért nem látni senkit a benti utakon.

A pályát használják is. Rengeteg gyártó, de persze főleg olaszok tesztelgetik itt új modelljeiket, a bejáratnál mindjárt három Volvo C30 mellett húzunk el. Aztán a főépület közelében egy valamiért nagyon álcázott Brera tűnik fel, majd egy Spider is, legvégül pedig a legújabb négyajtós Fiat gondosan álcázott prototípusának integethetünk. Nem rossz kezdet.

A folytatás sem ígér rosszat, hiszen az új Fiat Panda, illetve különböző változatainak megismerése a menü, ekkor még nem tudjuk, hogy az olaszok mit is értenek modellfrissítés alatt. Megtudjuk, hogy az aktuális, a Lisszabonban 2003-ban bemutatott Panda piacra dobásakor az alapvető cél évi 200 ezer darab eladása volt, na ehhez képest három év alatt 660 ezer lett a szám, azaz a Fiat túlteljesítette az elvárásokat, s erre kellőképpen büszke is.

A Panda elsősorban Európában sikeres, hiszen a fentebb említett számból 615 ezer az öreg kontinens részesedése, nyilvánvaló hát, hogy a típus rendkívül fontos az olaszok számára. PR-ilag különben azt mondják rá, hogy ez egy olyan autó, "amivel meg lehet jelenni", mindegy, hogy éppen tárgyalásra, vagy esetleg operába indul az ember. És azt is mondják, hogy az A szegmensben, különböző tanulmányok szerint a Panda kínálja a legmagasabb minőséget, ezzel (is) magyarázzák, hogy a Toyota Aygo, Citroën C1, Peugeot 107 és társaik érkezése ellenére is szinten maradtak az eladások. A gyár persze erre is nagyon büszke.

Eztán elhadarnak gyorsan néhány statisztikát, hogy például a Panda 4x4 Olaszország legnagyobb darabszámban eladott összkerékhajtású autója, majd különböző Panda-kivitelekről mesélnek egy kicsit. A narancssárgás, zöldes vagy feketés Panda Alessiről kiderül, hogy "Olaszország és a dizájn kapcsolatát" hivatott erősíteni, meg hogy a formatervező céggel a második és harmadik esztendőre is meghosszabbítódjék a megállapodás. Látunk vízen járó Pandát (Terramare, a galériában van belőle), mutogatják a Capri szigetén sztárokat szállítgató Jollyt (ebbe beleültem, hát örülök, hogy nem vagyok sztár; jól néznek ki a fa padok, de egyszerűen képtelenség kényelmesen elhelyezkedni benne), és hallunk a sokgyémántos Panda Luxuryról, amelyért egy arab sejk többet fizetett, mint amennyibe egy Hummer H1 kerül.

Forrás: [origo]

két Panda Monster

Van már Panda Monster is, amely a később sorra kerülő Panda Pandával egyetemben a 4x4 változatból készült, neve utalás a Fiat és a Ducati közös programjára. A Ducatinak ugyanis van egy olyan motorja, hogy Monster 695, ennek megfelelően ez a fiataloknak szóló különkiadás 695 darabos limitált szériában készül. Színe kívül-belül fekete, felszereltsége fejedelmi, motorja 70 lóerős, 1,3-as Multijet.

Alternatív Fiat Panda és Multipla Párizsban/auto/ujdonsag/20060918foldgazos.htmlSportos Fiat Panda Párizsban/auto/ujdonsag/20060913sportos.html