A Kacsák és a Zebihal - Citroën C3 1.6 HDi Exclusive

Vágólapra másolva!
A Citroën évek óta nosztalgiázik. Így volt ez a C4, legutóbb a C6 és annak idején a C3 bemutatásakor is. Csak a legfiatalabbak és a békebeli technika iránt nem lelkesedők nem tudták belelátni a C3-ba a valamikori 2CV (ejtsd: dösövu), avagy közkeletűbb nevén a Kacsa vonalvezetését.
Vágólapra másolva!

Fotók a megújult Citroën C3-ról

Pedig ott van az, nem is túlságosan mélyre rejtve, és ezt a hozzáállást valahol nagyon kell tisztelni a franciákban. Aki járt már Franciaországban, és mellőzve nagyvárosait az alpesi falvakra koncentrálva végigautózott - vagy motorozott - például a San Remo-Grenoble vonalon, érti, hogy miért tölt be olyan fontos szerepet a C3 formáiban a nosztalgia.

Ezen az útvonalon ugyanis tökéletes ízelítőt kapni a valódi Franciaországból, és a hegyek közé ékelődött falvak semmivel össze nem téveszthető hangulatából. Ha üresek a főutcák, mert mondjuk éppen ebédidő van, és minden ház zsalugátere szégyenlősen be van csukva, azt hihetnénk, egyenesen a boldog békeidőkbe csöppentünk.

Aztán persze feltűnik egy autóbusz, vagy modern autó, és vége az illúziónak, de talán ez egy olyan hangulat, amely egészen biztosan megragadja az utazó fantáziáját, és ha másért nem, hát ezért visszatér majd újra Franciaországba. Másért is érdemes persze...

A francia autók némelyikéből pontosan ez iránt a hangulat iránt érzett tisztelet árad, és ezt kénytelenek vagyunk még akkor is belátni, ha éppen finnyásan húzzuk el szájunkat egy-egy kacifántos műszaki megoldás láttán.

A C3-at bemutatása óta először szedték elő, hogy némileg igazítsanak a fazonján. A Citroën úgy fogalmaz, hogy újragondolták az autót. Az biztos, hogy gondolkodtak rajta, ám a változtatásokat olyan óvatosan vitték át a tervezőasztalról az autóra, hogy talán a szakavatott C3-rajongók tudják azonnal kibökni, hogy felismerték az új modellt.

Az autó külseje néhány apró részletében változott meg. Ilyen például az első lökhárító, amely "felszereltségtől függően eltérhet az egyes autókon", ám minden modellen megtalálható a hűtőrács alatti plusz légbeömlő, felette pedig a hatalmas méretűre növelt embléma. Hátul a lámpák kaptak egy-egy átlátszó részt a burájukra, ami tökéletesen követi a mai víztiszta vonulatot a lámpák terén.

Forrás: [origo]

Az újragondolás leginkább a beltérnek vált javára. Ezt ugyanis már a modell első pillanataitól kezdve igen heves bírálatot kapott, és nem is jogtalanul. Az új modellben érezhetően jobb minőségű és más textúrájú anyagokat használtak, ám ebbe ne lovallja bele magát senki, a műszerfal bár valóban tetszetősebb lett, még mindig kisautósan kopogós érzetet produkál.