Kedvesemmel és egy baráti párossal Horvátországba készülődtünk a nyárutón. Amíg a lányok a vakációhoz nélkülözhetetlen holmik végtelenül hosszú listáját állították össze, addig mi nagy egyetértésben megtárgyaltuk, hogy egy dízelmotoros egyterű felelne meg legjobban az utazáshoz. Abban a társaság és a csomagok egyaránt kényelmesen elférnek, a fogyasztás és az üzemanyag ára kedvezőbb, ráadásul egyetlen tank gázolajjal gond nélkül eljuthatunk a megközelítőleg 550 kilométerre fekvő Rab szigetéig. Micsoda véletlen, arra a hétre éppen az Opel kisebbik buszlimuzinját, a Merivát "nyertem meg" tesztelésre, mégpedig az 1.7 CDTi erőforrással - bárcsak a lottó ötös jönne be így!
Hátsó szándék
Akárhogy is próbáltak a "rakodómunkások" kifogni a csomagtartón, két behemót bőröndöt, meg néhány szatyor elemózsiát simán elnyelt az alaphelyzetben 350 literes tér. Nagyobb fejtörést okozott számomra, miként vegyem rá jól megtermett cimborámat, hogy hátul utazzon... A legtöbb autóban ilyenkor valóságos panaszáradatot zúdít ránk, márpedig ettől szerettem volna megkímélni mindannyiunkat. Az Opel Flex Space üléskoncepciója azonban megoldotta a problémát: a barátom először csak bambán nézett, amikor a padlóba süllyesztettem a középső ülést, de már kezdett felderülni az arca, amikor a két szélsőt hátrább és beljebb csúsztattam, végül a tetőkonzolba épített DVD-lejátszó teljesen meggyőzte arról, hogy neki bizony hátul a helye. (Szükség esetén a többi ülés szintúgy a padlóba hajtogatható, így akár bútort is szállíthatunk a kocsival.) Az üdítőknek és apróságoknak könnyedén helyet találtunk, hiszen a Meriva bővelkedik a jól használható, ötletes rekeszekben, hátul pedig a ledöntött középső támlára kapcsolható tárolódoboz a könyöktámasz és az italtartó funkcióját is betölti.
Hosszú útra való
Spórolási lehetőség
A tartalomból: |
Tóth Zoltán Zsolt, fotó: Hilbert Péter