Drágaságom - Renault Clio 1.5 dCi Privilege

Vágólapra másolva!
A Renault Clio már jól ismert olvasóink előtt, most a dízelmotoros csúcsmodellen a sor. Mivel gyorsan nő az ilyen autók iránti igény, a francia márka mindjárt háromféle változatban is kínálja korszerű dCi erőforrását a népszerű kisautóhoz: 65, 80 és 100 lóerős teljesítménnyel.
Vágólapra másolva!

Az azonos lökettérfogatú motorok között viszonylag nem nagy az azonos felszereltségi szintre értett árkülönbség, mégis megérinthet valakit a kísértés: mi lenne, ha a legolcsóbbat venném meg, s egy kis chiptuninggal... Nos, a dolog nem ilyen egyszerű, a lóerőszámok különbsége mögött komoly műszaki tartalom húzódik meg, amelynek ismeretében nagyon is korrektnek mondhatjuk az árdifferenciát. A 80 lóerős kivitel erősített blokkot és töltőlevegő-hűtőt kapott, a tesztünkben szereplő 100 lóerős változatot pedig ezeken felül is megkülönbözteti a változó geometriájú turbó (1,2 bar túlnyomás), az olajsugárral hűtött, galériás dugattyú és az olajhűtő. Ismét kiderül, hogy nemigen éri meg a garancia elvesztésével fenyegető maszek tuning!

Meglepetés

Száz lóerő bőségesen elegendő egy kiskocsinak, még inkább a 200 newtonméter. A minimális izzítási idő után életre kelő masina semmiféle dízelhanggal nem hívja fel magára a figyelmet, annál inkább a hosszú és gyors szökelléseivel. Tipikus korszerű öngyulladós: már 1500-tól vidáman ficánkol, hogy 4000-ig alább se hagyjon sprintelő kedve. Ez a nagy átfogás annyit jelent, hogy a városi forgalom "mindenki mindenki ellen" terepén elegendő egy tartós gázadás második, harmadik, vagy negyedik fokozatban, hogy folytonosan intenzív gyorsítással tegyük esélytelenné mások leszorítási, bepofátlankodási kísérleteit. Ha viszont barátságosan viselkedő autós kér bebocsátást, elegendő egy gázelvétel, mert a kicsi gép motorfékhatása is jelentős. Mivel ráadásul fordulékony és kis helyigényű a Clio, ideális városi autót tisztelhetünk eme változatában.

Forrás: Autó-Motor


Privilégium

A tartalomból:
Menetpróba: Peugeot 407 SW
Teszt: Suzuki Liana 1.6 GS 4WD
Időszerű: úthálózat-fejlesztés (M3, M6)
Sporthírek - F1, rali, CART, MotoGP


Renault Clio 1.5 dCi Privilege
Összlökettérfogat: 1461 cm3
Hengerek/szelepek száma: 4/8
Max. teljesítmény: 100 LE (74 kW) 4000/min
Max. forgatónyomaték: 200 Nm 1900/min
Hosszúság/szélesség/magasság: 3775/1640/1420 mm
Tengelytáv: 2470 mm
Fordulókör: 10,7 m
Saját tömeg: 980 kg
Teherbírás: 545 kg
Csomagtér: 255/1035 liter
Üzemanyagtank: 50 l
Gyorsulás 0-100 km/h: 10,6 s
Csúcssebesség: 185 km/h
Fogyasztás városban/országúton: 5,2/3,8 l/100 km
Tesztfogyasztás: 5,3 l/100 km
A modell alapára: 3 770 000 Ft
A tesztelt változat ára: 4 220 000 Ft
A tesztautó szállítója: Renault Hungária Kft., 1134 Budapest, Róbert Károly körút 96-98. Telefon: 06-1-237-2100.

Karlovitz Kristóf, fotó: Hilbert Péter