Ellenfényben - Opel Astra 1.7 CDTi Elegance

Vágólapra másolva!
Korábban már alaposan kiveséztük az új Opel Astrát, mégis kíváncsian vártam a típus következő tesztpéldányát.Az elsőként vizsgált 1.8 Sport kivitel ugyanis nem az átlagos felhasználót szólítja meg, így az alapján hiba lett volna messzemenő következtetéseket levonni.
Vágólapra másolva!

Az aktuális 1.7 CDTi turbódízel változat minden bizonnyal nagyobb érdeklődésre tarthat számot hazánkban, bár a legmagasabb, Elegance felszereltség ismételten torzítja az összképet. Vegyes képet mutat az Astra H gázolajos motorkínálata. Amíg az 1,7 literes egység kétféle verziója (80 és 100 LE) az Isuzu terméke - az izmosabbik egyebek mellett a Honda Civicben is szerephez jut -, addig a 120, illetve 150 lóerős teljesítményszinttel kapható 1,9 literes erőforrás a Fiat-konszernt dicséri, s összeszámolni is nehéz, hányféle modellben találkozhatunk vele. Jelen esetben az 1686 köbcentis, 100 lóerős turbódízel motor hajtotta az Opelt.

Röpke izzítást követően indíthatjuk az öngyulladásos aggregátot, amely eleinte nem gyakorol mély benyomást a vezetőre. Alapjáraton ugyanis meglehetősen dörmögős az egység, s erőteljes gyorsításkor is hagy némi kívánnivalót maga után a hanghordozása. Egyenletes országúti, vagy autópálya-tempónál (részterhelés) azonban "kisimul" és egyenletessé válik a kopogós zaj, így egészen a 140-150 km/órás sebességig kellemes az utazás.

Forrás: Autó-Motor


Komfortfokozat

Az ötfokozatú sebességváltótól amúgy is távol áll a sportos kapcsolhatóság. Nem mintha a kar megvezetésével valami gond lenne, de akadós járása miatt legfeljebb erőszakosan tudjuk villámgyorsan átrántani egyik fokozatból a másikba. A kormányzás direkt (ütközéstől ütközésig 2,7 fordulat), a kormányműnek szinte nincs holtjátéka, ám az elektro-hidraulikus rásegítés miatt nem túl érzékletes. Négy tárcsafék gondoskodik a lassításról, a fékpedál nyomáspontja jól érzékelhető, s a blokkolásgátlós rendszer többszöri fékezés után is meggyőzően működik.

Forrás: Autó-Motor


Környezettanulmány

Véleményem szerint az új Astra az első olyan Opel, amelyik nemcsak kívül, hanem végre belül is dekoratív. Tesztautónk sötét-világos színkombinációjú utastere ráadásul eleganciát és otthonosságot áraszt, bár a fahatású betétek és a középkonzol matt krómutánzatú borítása nem passzol egymáshoz.

Forrás: Autó-Motor


A tartalomból:
Menetpróba: Peugeot 407 SW
Teszt: Suzuki Liana 1.6 GS 4WD
Időszerű: úthálózat-fejlesztés (M3, M6)
Sporthírek - F1, rali, CART, MotoGP


Tóth Zoltán Zsolt, fotó: Hilbert Péter