Öt dolog, amit érdemes tudni a felfrissített Qashqai-ról

Nissan Qashqai
Vágólapra másolva!
Mindent elkövet a Nissan, hogy a crossover kategória úttörőjének számító modell piaci pozíciója tovább erősödjön. Íme, a júliusban érkező, alaposan átdolgozott kiadás öt legfontosabb újítása.
Vágólapra másolva!
N-Design és Tekna+ felszereltségen Alcantara borítást kap a műszerfal, beleértve az új térdtámaszokat az ülések közötti konzolnál, emellett új mintát kaptak a díszbetétek, és lecserélték az üléskárpitokat is
Fotó: Nissan

Sokszor hallhatjuk, hogy manapság az autóiparban minden a szabadidő-autókról szól és ebben van némi igazság. Abban, hogy ez így alakult, nagy szerepe van a Nissan Qashqai-nak, hiszen Európában a kompakt crossover kategória egyik úttörője volt, méghozzá nem kis sikerrel. Csak az aktuális, harmadik generációból eddig 350 ezer példányt értékesítettek az öreg kontinensen, összesen pedig 1,3 millió példány hagyta el a sunderlandi gyártósort az ősmodell 2007-es premierje óta. Ezzel az 1986 óta működő angliai üzem legnagyobb mennyiségben gyártott autója a Qashqai, amelynek legújabb verziója a kül- és beltartalom frissítésével is igyekszik új vásárlókat elcsábítani.

1. Több mint púder és szájfény

Nissan Qashqai
Látványosabbá tették a megjelenést az új orral. A LED-es menetfény-szemöldök megmaradt, az irányjelző futófényes lett
Fotó: Nissan

Félidős modellfrissítéshez képest szokatlanul markánsak a változások, első blikkre az a benyomása az embernek, hogy a hűtőmaszk „eluralkodott” az autón. A nappali fény szemöldöke megmaradt, de gigászi hűtőmaszk foglalja már magába a főfényszóró egységét. Nem csak a mérete miatt érdekes a rács, hanem azért is, mert az ősi japán páncélok pikkelymintái által ihletett, vessző alakú elemek tucatjaiból áll, amelyek azt a látszatot keltik, hogy a motorháztető pereme és a rendszámtáblatartó közötti térben lebegnek. 

Nissan Qashqai
Hátul átalakult a lökhárító, de a hátsó lámpa maradt, amilyen volt, illetve csak a betéte lett látványosabb
Fotó: Nissan

A hátsó lámpák belső mintázatát az elsők mintájára szabták át, illetve ahogy a ráncfelvarrásoknál lenni szokott, új színeket kevertek ki. Három új fényezés jelent meg, a fehér gyöngyháznál az volt a cél, hogy bizonyos fényviszonyok között ragyogó hatást keltsen, illetve újdonság a mélyebb fekete árnyalattal rendelkező gyöngyházfekete és az óceán kék (utóbbi a sötétkék és a zöld között helyezkedik el) is. A Qashqai színeiből ötöt – gyöngyház fehér, tenger zöld, naplemente vörös, élénk kék és gyöngyház szürke – kéttónusú kivitelben is lehet rendelni, fekete tetővel.

2. N-Design kivitel, vagyis sportos csomagolás

Nissan Qashqai
Az N-Design sportcsomagnál a küszöbök is fényezettek
Fotó: Nissan

Újdonság a Qashqai palettáján az N-Design felszereltségi szint, amelynél a sportos részletmegoldások dominálnak. Ennél a verziónál nincsenek fekete alsó elemek a karosszérián, mindent azonos színűre fújnak. Az N-Design verziók egyedi mintázatú, 20 colos felnikkel büszkélkedhetnek, de emellett a belterük is eltérő, ugyanis Alcantara betétes, steppelt bőrülésekben foglalhatunk helyet, és a fejtámla alatti részt egy dombornyomott „Qashqai” felirat díszíti.

3. Több támogatást kap a vezető

A felfrissített Qashqai képes emlékezni a parkolóhelyére, és a GPS-jel alapján felismerve az otthoni/munkahelyi behajtót magától képes megállni
Fotó: Nissan

Sokat dolgozott a Nissan a vezetéstámogató segédeken, például az autonóm vészfékezési funkciókat újra kalibrálták, hogy élesebb legyen a veszélyérzékelési rendszerük, és gyorsabban reagáljanak. Újdonság, hogy a 360 fokos körkamera immáron háromdimenziós modellel rendelkezik, illetve létezik már „átlátszó motorháztető” üzemmód is, amikor a vezető a kamera képén keresztül közvetlenül látja, milyen akadály van az autó orra alatt/előtt.

4. Beépített Google-asszisztens

Beépített Google-alkalmazásokkal rendelkezik a fejegység, és elérhető az Amazon Alexa segéd is, amivel hangvezérlés is lehetséges
Fotó: Nissan

A frissített Qashqai az első modell a Nissan kínálatában, amelybe a Nissan Connect infotainment részeként beépítették a Google-t – a cél nem más, minthogy zökkenőmentes kapcsolat jöjjön létre az ügyfelek digitális élete és az autó között. Az alapfelszereltség része a Google térkép, az over the air frissítések révén a térképinformációk mindig naprakészek. Fontos, hogy a Google Assistant segítségével a sofőr már hangutasítást is adhat (pl. a szellőzőrendszernek), illetve egy jó asszisztenshez hűen a rendszer emlékezteti a használót, ha például elfelejtette bezárni az autót vagy felhúzni az ablakokat. Külön érdekesség, hogy lopásgyanú esetén riadóztatni tudja a tulajdonost, hogy aztán a forgalmazó és a rendőrség bevonásával távoli eléréssel mozgásképtelenné tegyék az autót. Ebben az esetben a balesetveszély elkerülése érdekében nem menet közben állítják meg a járművet, hanem nem lehet majd újraindítani.

5. Főszerepben az e-POWER hajtás

Nissan Qashqai
Európában szűk két év alatt több mint 100 ezer darab, e-POWER hajtáslánccal ellátott Qashqai-t és X-Trailt értékesített a Nissan
Fotó: Nissan

A motorpalettán továbbra is megtaláljuk a mai autóipar egyik univerzális erőforrását, a Renault-khoz, Daciákhoz és Mercedesekhez is elérhető, 1,33 literes, négyhengeres, turbós benzinmotort. A Qashqai-ban 140 vagy 160 lóerőt tejesítő lágyhibrid hajtáslánc mellett azonban egyre nagyobb szerepet kap a soros hibrid e-POWER verzió. Utóbbi esetében a változó kompressziójú, 1,5 literes, háromhengeres, turbós benzinmotor áramtermelést végez, a hajtást az 1,8 kWh-s akkumulátorból táplálkozó 190 lóerős villanymotor végzi. A Nissan villanyautóihoz hasonlóan itt is elérhető az egypedálos vezetést (erős motorfék-hatást) lehetővé tevő e-Pedal funkció – a gyártó szerint az ügyfelek kifejezetten szeretik az elektromos autókéhoz hasonló működési jellegzetességet. Természetesen a lágy-hibrid verziók sem tartoznak az iszákos autók közé (6,2 l/100 km), de az e-Power 5,1 l/100 km-es átlaga még inkább figyelemreméltó. 

Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai
Nissan Qashqai

Ilyenek voltak az elődök:


Első generáció (2006-2013)

Nissan Qashqai
Fotó: Nissan

A 2004-ben koncepcióautóként debütált típus sorozatérett kivitelét a 2006-os Párizsi Autószalonon láthatta a közönség. A crossover szegmens egyik alapítójának számító Qashqai rövid időn belül új lendületet adott a márkának, divatos külsejével egészen új vevőkört hozott a Nissannak. A +2-es verzióval a hétüléses autók mezőnyében is kínált alternatívát a Qashqai, a nyújtott verziót a 2009-es modellfrissítés után is megtartották. A jól bevált szívó benzinmotorok mellett a Renault dCi erőforrásai alkottak a motorpalettát.

Második generáció (2013-2021)

Nissan Qashqai
Fotó: Nissan

A Renault-Nissan szövetség CMF-CD platformjára épült a második nemzedék, amely jóval halkabb és komfortosabb volt elődjénél. Nagy újdonság volt az 1,2-es turbós benzinmotor, amelyet a 2018-as ráncfelvarrásnál 1,33 literes blokk váltott. Ugyan hétszemélyes már nem készült a típusból, a kínálat sokszínűségét jelzi, hogy 4x4-es változatok, CVT- és duplakuplungos váltós kivitelek is elérhetők voltak, illetve 1,5-ös, 1,6-os és 1,7 literes dízelmotor is kerülhetett a Qashqai-ba.

Harmadik generáció (2021-2024)

Nissan Qashqai
Fotó: Nissan

Eredetileg 2020-ban dobták volna piacra a harmadik nemzedéket, de a pandémia közbeszólt, és a tervezett premierhez képest csak később, 2021-ben kezdték meg a forgalmazását. A Renault Australlal közös platformra épül a modell, amelyből francia féltestvéréhez hasonlóan nincs már dízelmotoros verzió. Helyette a Nissan a hibrid E-POWER kivitelt ajánlja, amelyet sokan csak benzinnel tankolható villanyautónak hívnak (a benzinmotor csak áramtermelésre szolgál, a villanymotor hajt).