2021-ben dobta piacra első forró villanyautóját a Volkswagen, az ID.4 szabadidő-autó alapján, 299 lóerő rendszerteljesítménnyel és összkerékhajtással, nem sokkal később ez a csomag elérhető lett az ID.5 szabadidő-kupéban is – a vásárlók 20%-a döntött ezek mellett Európában. Most itt a folytatás, az ID.3 GTX különlegessége, hogy nagyobb testvéreitől eltérően csak hátsókerékhajtású, alapesetben 286 lóerős, opciósan 326 lóerős – utóbbi a márka eddigi legerősebb villanymotorja.
A modell egyedi első lökhárítót kap gyémántmintás ráccsal és nyíl alakú menetfényekkel és megvilágított márkajelzésekkel, a küszöböt, diffúzort és a tetőt minden esetben feketére fényezik, alapáron adják a 20 colos Skagen felniket.
Műbőr/szövet kárpitot használnak elöl sportülésekkel, a piros díszvarrás itt és a kormánykeréken is megjelenik,
a műszerfalburkolat puha. Alapesetben ugyanaz a 286 LE/545 Nm teljesítményű hajtómotort kapja a GTX, ami a normál ID.3-ashoz is elérhető, de sportosabb a hangolás.
A 0-100 km/óra sprint 6,0 másodperc alatt megvan, így ez a modell az elektromos megfelelője a most frissített Golf GTI-nek, ami 265 lóerővel 6,2 másodperces sprintet tud. Az igazán sportos vezetési élményre vágyóknak készül a Volkswagen ID.3 GTX Performance, amelynél már 326 LE/545 Nm teljesítményű a villanymotor, ezzel a 0-100 km/óra gyorsulás 5,6 másodperc alatt megvan.
Magasabb, 200 km/órás végsebességet engedélyeznek, és itt szériában adják a DCC elektronikusan vezérelt lengéscsillapítókat. Mindkét változat 79 kWh kapacitású akkumulátort kap, amivel akár 600 km is lehet a szabványos hatótávolság, villámtöltésre 175 kW teljesítménnyel van lehetőség.
A középkategóriás modellnél csak kombi karosszériával adják a sportos körítést, tehát csak az ID.7 Tourer GTX lesz elérhető. Itt is új az első lökhárító, ugyanazt a gyémánt mintás hűtőrácsot és nyíl formájú menetfényeket látjuk a megvilágított márkajelzésekkel együtt, mint az ID.3 GTX-nél, a 20 colos Skagen felnik is ugyanazok. A műbőr/szövet kárpitnál már piros csövezést is használnak, egyedi a kormánykerék.
A VW ID.7 Tourer GTX alapáron kapja a kétmotoros, 335 lóerő rendszerteljesítményű összkerékhajtást,
alapesetben a hátsó (286 LE) motor hajt, de az első a másodperc törtrésze alatt tud bekapcsolódni szükség esetén, elöl-hátul elektronikus differenciálzár-funkció is van, a menetstabilizáló tudása ESC Sport funkcióval bővült.
Sportosabbra hangolták a felfüggesztést, vastagabb stabilizátort építenek be, opciós az elektronikus vezérlésű lengéscsillapítás. A gyorsulási és hatótávolság-adatot nem árulták el, a végsebesség 180 km/óra, a 86 kWh kapacitású akkumulátor akár 200 kW teljesítménnyel is tölthető.
KAPCSOLÓDÓ CIKKEK: