Minden jó, ha a vége jó – BMW X2 menetpróba (top5)

BMW X2 menetpróba (2024)
Fotó: BMW Group Magyarország
Vágólapra másolva!
Miért ne lehetne keresztezni a négyajtós kupékat és a SUV-okat? Másfél évtizeddel ezelőtt az X6-nál sikert aratott a recept, most pedig egy generációváltással a legkisebb méretben is kipróbálja a BMW.
Vágólapra másolva!

Kétféle kupétól az egyterűig széles kínálattal ostromolják a müncheniek a kompakt kategóriát, persze a SUV-duó, az X1 és a sportos X2 a legnépszerűbb. Utóbbiból korlátozott praktikuma dacára eddig 390 ezer talált gazdára, az új generáció pedig ezt jó eséllyel túl fogja szárnyalni. Annál is inkább, mert az újratervezett karosszéria alatt megmaradt a széles hajtásválaszték, három- vagy négyhengeres benzinesekkel, izmos M35i modellel (300 lóerő), hosszú utakra ideális dízelekkel. A zöld rendszám azonban mostantól nem plug-in hibridet, hanem villanyautót takar iX2 néven, 204-303 lóerővel.

BMW X2 menetpróba (2024)
Ez a műfaj már csak ilyen: a döntött hátsó szélvédőn nem túl jól lehet kilátni, szerencsére jár hozzá tolatókamera és radar. Ilyen hátsó lámpát még nem láttunk a BMW-nél, a kacsafar-légterelő is érdekes
Fotó: BMW Group Magyarország


1. Kupés tetőívvel és világító hűtőmaszkkal


Ezúttal is a Minivel, méghozzá az új Countrymannel közös műszaki alapokra épül az X2, de többé már nem tűnik felfújt kompakt ferdehátúnak, hanem valódi SUV-kupét faragtak belőle. Ennek jegyében ívelt tetőt, lapos hátsó szélvédőt, masszív vállakat és magas, különleges lámpákkal tagolt hátfalat kapott, hatszögletű hűtőmaszkjával és szigorú tekintetével az orra sem szokványos, főleg az M Sport csomagos lökhárítóval. Tény, hogy megosztó jelenség, és a jókora, 19 centis hossznövekedés miatt nem is apró plázajáró, ugyanakkor kellett a méretnövekedés ahhoz, hogy működjön a kupés dizájn.

BMW X2 menetpróba (2024)
Már itt is süllyesztettek, de mechanikus működésűek a kilincsek, az alaktényező 0,26 – vagyis kedvezőbb, mint a rokon X1-nél. Jelentősen, 4,55 méterre nőtt a teljes hossz, nincs többé BMW embléma a C-oszlopon
Fotó: BMW Group Magyarország


2. Szinglijárat helyett akár családi autó is lehet


Szerencsére akad más hozadéka is annak, hogy nőtt az alapterület: érezhetően tágasabb az utastér, mint az elődben. Elöl kényelmes, tág határok között ülésekben lehet helyet foglalni, és 

végre a hátsó traktus sem no-go zóna felnőtteknek: 1,9 méteres testmagassággal egész jól el lehet férni. 

Efölött már a kárpit lelapíthatja a frizurát, hiába, a magas tetővonal a hagyományos SUV-építésű X1 kiváltsága csakúgy, mint a sínen tologatható pad. Csomagtérméret terén fordul a kocka, a belső égésű motoros X2-ben az alsó rekesszel együtt 560 literes, vagyis bőséges a tér; és macerás roló helyett ezt is kalaptartó fedi.

BMW X2 menetrpóba (2024)
Sokat javult a hátsó helykínálat, kellemesek az anyagok, a képen látható alapülésektől jól előre lehet látni, de a feláras sportfotelektől kevésbé. Leghátul a holmikat 560 literes csomagtér várja – iX2-esé az akku miatt 35 literrel kisebb
Fotó: BMW Group


3. Digitalizálták, de azért maradt néhány gomb


Jókora, a műszeregységet és a multimédia kezelőfelületét is magába foglaló ívelt kijelző, kevés gomb, vaskos kormány, középen lent praktikus telefontároló indukciós töltővel: modern a beltér, és bizony minimalista, de nem annyira, mint a Tesla Model3-ban vagy a Volvo EX30-ban, minőség terén pedig több mint korrekt. Azért elmorzsoltunk egy könnycseppet a klímapanelért és az iDrive forgótárcsáért, viszont komoly tudású az új, androidos logikával működő és személyre szabható Operating 9 fedélzeti rendszer. Remek a kartámasz elejére helyezett fokozatválasztó kar, akárcsak a feláras head-up kijelző.

BMW X2 menetpróba (2024)
Majdnem ugyanolyan a műszerfal, mint az X1-ben, de ide már megérkezett a logikusan kezelhető, igaz, nem szélvészgyors új operációs rendszer. Ez az elektromos belseje, a benzinesek és dízelek hétfokozatú duplakuplungos váltót kapnak 
Fotó: BMW Group Magyarország


4. Árammal és gázolajjal is van létjogosultága


Pont kínálat két végletét vittük próbaútra (az M-modellhez nem volt szerencsénk), a fronthajtású 18d-t és a kétmotoros, tehát összkerekes csúcs iX2-t. Előbbi, tehát a 150 lóerős dízel nem tépte fel az aszfaltot, de a gombbal aktiválható boost funkcióval azért futotta pár hegyes előzésre, szerény, 5,8 literes fogyasztás mellett. Több mint kétszer ekkora teljesítmény és 

494 Nm nyomaték mellett nyilván jóval fürgébben mozgott az elektromos tesztautó,

de némasága mellett azért sem tűnt túl sportosnak, mert kevés visszajelzést ad a kormánya, a futóműve pedig 20-as kerekekkel is inkább komfortorientált.

BMW X2 menetrpóba (2024)
Keresztmotoros, mint a legtöbb kompakt BMW, a csúcsmodellben M logóval. Az alapváltozatok (az iX2-t is beleértve) fronthajtásúak, míg az izmosabbak alapáron összekerekesek; a háromhengeres 20i és a 20d lágy hibrid hajtást kap
Fotó: BMW Group


5. Tömegautónak drága, prémiumnak kevésbé


Bár új, kompakt SUV-kupé felépítésével nem kihívó nélküli az X2 (hiszen ott van a győri Audi Q3 Sportback), érdekes alternatíva, és komoly használati értéket nyújt. Legolcsóbb, háromhengeres benzines változata 16,12 millió forintba kerül (csak 130 ezerrel kérnek többet az alapdízelért), míg a vad M35i XDrive ára 22,29 millió. Ami az elektromos iX2 modelleket illeti, 19,02-23,65 millió közötti árakkal lehet számolni, amihez a céges ügyfelek akár 4 milliós állami támogatást igényelhetnek. Persze nem olcsók az extrák, de összeségében így is aprópénz a hosszmotoros X4-hez és főleg X6-hoz képest.

BMW X2 menetpróba (2024)
Míg a belső égésű motoros kivitelek „veséi” rácsot kaptak, a háttérben automatikus szabályzású lamellákkal, addig az iX2 hűtőmaszkja teljesen zárt. Felárért világítanak a szegélyei, alighanem szem előtt tartva a fő piac Kína igényeit
Fotó: BMW Group Magyarország

Idén egy új belépőmodell is megjelent a márkánál – igaz, két keréken, a BMW Motorrad kínálatában. Az extravagáns fazonú, választhatóan 4 vagy 11 kW teljesítményű (AM vagy A1 jogsival vezethető) CE 02 elektromos robogó alapváltozata 2,36 millió forinttól kapható.

BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetrpóba (2024)
BMW X2 menetrpóba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetrpóba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetrpóba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetrpóba (2024)
BMW X2 menetrpóba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetrpóba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetrpóba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetrpóba (2024)
BMW X2 menetrpóba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetrpóba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetpróba (2024)
BMW X2 menetrpóba (2024)