Véget ér egy korszak, leállítják az autós prospektusok gyártását

Vágólapra másolva!
A Toyota 2025-től nem biztosít többé papírra nyomtatott prospektusokat Japánban, helyette érintőképernyőről elérhető okoskatalógusok használatát támogatja.
Vágólapra másolva!

Az autóvásárlók és az autók iránt megszállottan érdeklődők többsége hozzászokott ahhoz, hogy a nagy autókiállításokon és a márkakereskedésekben prospektusokat gyűjtsön. Előbbiek azért teszik ezt, hogy többet tudjanak meg a kívánt modellről, és össze tudják hasonlítani azt a riválisok kínálatával, utóbbiak pedig egyszerűen ingyenes olvasnivalóra, emlékre vágynak, amelyből a kedvenc típusaik képét akár ki is vághatják.

Manapság azonban már más idők járnak, az autós témájú weboldalak és a gyártók által bárki számára biztosított online prospektusok valódi, környezetbarát alternatívaként szolgálnak a nyomtatott brosúráknak. A Toyota legalábbis így gondolja, ezért 2025-től kezdve Japánban nem ad ki több papíralapú termékprospektust, amivel csökkenti a működésével kapcsolatos környezetterhelést.

prospektus
 

Eddig a japán piacra gyártott, papírból készült termékkatalógusokhoz évente körülbelül 7000 tonna papírt használt fel a Toyota, amihez nagy mennyiségű fára volt szükség, de a gyártás, a szállítás, a tárolás és a hulladék papír újrahasznosítása is sok problémát – és szén-dioxid-kibocsátást – okozott. 

A most bejelentett változás az előrejelzések szerint évente körülbelül 11 ezer tonnával csökkenti majd a szén-dioxid-kibocsátást. A papíralapúak helyett fokozatosan bevezetik a digitális terminálokon keresztül elérhető „intelligens” katalógusokat a Toyota-márkakereskedésekben.

(Forrás: Smarter Media)