Közel ezer lóerővel érkezik a felfrissített elektromos Porsche

Porsche Taycan
Vágólapra másolva!
Bár senki sem panaszkodott arra, hogy lassú lenne, a Taycan mostantól hajmeresztő tempóra képes.
Vágólapra másolva!
Laposabbak lettek a fényszórók, eltűnt az első lökhárító könnycsepp-zacskója, a hátsó Porsche felirat pedig már 3D-s hatású megvilágítást kap Forrás: Porsche

2019-ben mutatkozott be a Porsche első tisztán elektromos autója, és azóta is bőven túlteljesíti a stuttgarti gyártó előzetes várakozásait az eladási eredményeket tekintve:

bő négy év alatt több mint 150 ezer példány készült

az olcsónak éppen nem nevezhető (alapár: 43 millió forint) modellből, amely szedán, kombi (Sport Turismo) és terepkombi (Cross Turismo) változatokban érhető el. De most eljött a modellfrissítés ideje, ezért teljesen új akkumulátorokat készítettek számára, a prototípusokkal világszerte több mint 3,6 millió km-t tettek meg a mérnökök – ebbe beletartozik az a távolság is, amikor megfutották a Nürburgring új villanyautó-körrekordját.

A frissítésnél igyekeztek még jobban megkülönböztetni egymástól az egyes Taycan-változatok megjelenését Forrás: Porsche

Finomítottak a kezelhetőségen (digitális menük, mélyebb Apple Carplay integráció), alapáron adják a kormányra szerelt üzemmódválasztót, itt található a Sport Chrono-csomagos, Performance-akkumulátorral szerelt példányoknál a Push-to-pass kapcsoló, amellyel

10 másodpercig meg lehet növelni 95 lóerővel a rendelkezésre álló teljesítményt.

Gazdagabb lett az alapfelszerelés, már szériában adják a légrugózást, a hőszivattyút, az indukciós telefontöltőt, mégis sikerült átlagosan 15 kg-mal csökkenteni a változattól függően 2,05-2,4 tonna közötti saját tömeget.

Megmaradt a Taycan különlegessége, a hátra beépített kétfokozatú automata sebességváltó Forrás: Porsche

Teljesen új fejlesztésű a 800 voltos elektromos hajtás, az akkumulátortól kezdve a teljesítményelektronikán át a hajtómotorokig. Alapesetben már nettó 83,6 kWh (bruttó 89 kWh) kapacitású az akkumulátor, a Performance akkumulátor pedig nettó 98,6 kWh (bruttó 105 kWh) kapacitású, jelentősen megnövelték a ki- és a bemenő teljesítményt. Például energia-visszatermeléssel az eddigi 290 helyett már 400 kW-tal lehet lassítani, azaz 0,3 g helyett már 0,497 g-vel tud lassulni egyszerű gázelvétellel, a tárcsafékek koptatása nélkül a Taycan.

Az emelt hasmagasságú Taycan Cross Turismo könnyebb tereppel is elboldogul Forrás: Porsche

Villámtöltésnél nem egyszerűen csak 50 kW-tal

megnövelték a töltési teljesítményt 320 kW-ra,

de sokkal tovább is tudja tartani ezt a töltési tempót a Taycan (300 kW fölött több mint öt percen át). Azonos körülmények között (15°C-os hőmérséklet) így a 10-80%-os töltés időtartama 37 percről 18 percre rövidült le az új modellnél. A szabványos hatótávolságok akár 35%-kal növekedtek, a legnagyobb érték már vegyes körülmények között 678 km (WLTP).

A belső dizájn alapvetően nem változott, de a szoftverek fejlődtek Forrás: Porsche

Pontos számok csak később lesznek, egyelőre annyit közöltek a hajtásokról, hogy a hátsó hajtómotor teljesítményét 109 lóerővel megnövelték miközben 10 kg-mal csökkent annak tömege, egyébként pedig az új Turbo S lesz a sorozat csúcsmodellje, amelynél

761 helyett már 952 lóerő a maximális rendszerteljesítmény

– ez a rajtautomatika aktiválásakor érhető el, amikor 2,8 helyett már 2,4 másodperc alatt megvan a 0-100 km/h-s sprint –, egyébként a korábbi 625 helyett 761 lóerőnek parancsol a sofőr jobb lába. A hátsókerékhajtású alapmodell, a Taycan a korábbi 408 helyett már 490 lóerős, így 5,4 helyett már 4,8 másodperc alatt gyorsul fel 0-100 km/h-ra.

Azért tud lapos lenni a Taycan, mert a padlóba épített akkumulátorban a hátsó utasok lábterénél kihagyták a cellákat Forrás: Porsche

Az összkerékhajtású modellekhez rendelhető lett az aktív felfüggesztés, amelynél még dinamikus tempójó kanyarodás, fékezés és gyorsítás esetén is vízszintes marad a felépítmény, és aktiválható egy komfort üzemmód is, amelyben puhábbra vált a rugózás, és finoman szabályozza az oldaldőlést a rendszer.