Egyre rosszabb minőségűek az új autók, ezekkel a márkákkal van most a legkevesebb baj

Vágólapra másolva!
Egyre több a probléma az új gyártású autókkal, de a Toyota szokás szerint jól szerepelt a megbízhatósági felmérésben.
Vágólapra másolva!

Észrevehetően romlik az új autók hosszú távú megbízhatósága - ez az aggasztó végkövetkeztetése az idén harmincötödik alkalommal elvégzett J. D. Power jármű-megbízhatósági felmérésnek (Vehicle Dependability Study).

A vásárlástól számított három éven belül tapasztalt problémákat és meghibásodásokat vizsgáló kutatás eredményei rendszerint összecsengenek az ugyanazon évjáratokat vadonatúj korukban (a használat első 90 napját követően) elemző kezdeti minőségi felmérésben (Initial Quality Study) tapasztaltakkal. Ezúttal azonban harminc hónap leforgása alatt mérhetően romlott a vásárlók elégedettsége járművükkel: míg 2023-ban 100 autónként átlagosan 190 meghibásodást jelentettek a felhasználók, idén ez az arány már 194 volt.

Optimizmusra ad okot, hogy a most vizsgált autók a koronavírus-világjárvány idején készültek, azaz jó eséllyel átmeneti visszaesésről beszélhetünk. Remélhetőleg ugyanez bizonyul igaznak a legproblémásabb járműtípusok, a tisztán elektromos és plug-in hibridek megbízhatóságára. Ezek iránt ugyanis három éve nagy érdeklődést mutatott a piac, ami szemmel láthatólag a tartós minőség rovására ment.

Az erőviszonyok kiegyenlítetté válása és a technológia folyamatos fejlesztése nyomán idővel alighanem a hálózatról tölthető járművek is megbízhatóvá válnak, jelenleg azonban a statisztikák nem mellettük szólnak: míg a hibrid járműveknél 100 autóra 191 hibajelenség esett, a plug-in hibridek esetében 216, a tisztán elektromos modelleknél pedig 256 problémát jelentettek.

Márkánként ennyi hiba jut 100 autóra vetítve

A J. D. Power hagyományosan kilenc fő kategóriában összesen 184 konkrét problémára kérdez rá a felhasználóknál, és idén ismét a multimédiás, navigációs, online kommunikációs feladatokat kiszolgáló rendszerek bizonyultak a legkritikusabbnak – különösen rosszul teljesítenek az infotainment rendszerek az okostelefon-integráció, valamint a hangvezérlés terén.

A megbízhatósági felmérés élén a Lexus végzett, megelőzve anyamárkáját, a Toyotát, amely éppen csak a Buick előtt végzett. Az utolsó négy helyezett között a Volkswagen és az Audi is szerepel.

(Forrás: Smarter Media)