Úgy tűnhet, hogy aktuálisan csak az 500-as különböző változatait kínálja a Fiat, de azért azon kívül is vannak húzómodelljei – még ha nem is az EU-ban. Az idén 125 éves olasz márka
a Fiat Panda új generációjának bemutatásával ünnepel majd júniusban,
majd ennek alapján több más kulcsfontosságú autót is bemutatnak a következő három év során.
Elvont tanulmányok segítségével már most, a Genfi Autószalonnal – amelyről amúgy hiányoznak –egy időben megmutatták, mire számíthatunk a közeljövőben. Valószínűleg mindegyik modell a Citroën ë-C3-asban bemutatott Smart Car platformra épül, ami olcsóvá teszi a gyártást és lehetőséget teremt többféle hajtásláncú változatok készítésére is.
A sort a City Car, azaz városi autó nyitja, amely az új Pandából ad ízelítőt, bár jelentősen nagyobb az aktuális, 12 éve gyártásban lévő generációnál. A külső dizájnhoz a 80-as években bemutatott első "kocka" Pandából merítettek ihletet a tervezők, erre utalnak a négyzet alakú pixel fényszórók, a vízszintes motorháztető, a szélvédők dőlésszögei, a szögletes kerékjáratok, a kontrasztos fényezés és az aszimmetrikusan elhelyezett régi, négycsíkos Fiat embléma.
Teljesen elrugaszkodtak a 2019-ben bemutatott Centoventi tanulmánytól, amelyről annak idején szintén azt hittük, hogy a negyedik generációs Panda előzetese.
Az új tanulmány magasabb építésű, nagyobb hasmagasságú,
crossover jellegű, ami a Fiat szerint növeli a használati értékét a városokban.
Nagy hangsúlyt helyeznek a fenntarthatóságra, ezért újrahasznosított műanyagot és bambusz-szövetet is használnak majd. Globális modellről lévén szó meghagyják a választás lehetőségét az ügyfélnek, lesz benzines, hibrid és akkumulátoros-elektromos modell is – utóbbi újdonsága az önfelcsévélő töltőkábel lesz.
Latin-Amerikában piacvezető a Fiat márka, ennek a régiónak a legnagyobb piacán az egykor Európában is árult Strada pickup a legnépszerűbb autó. Ennek az utódát az új kisautóval közös alapon valósítják meg, és újra szerencsét próbálnak vele az EU-ban is.
Többféle fülkével is készül majd a szériaváltozat, ezek közül várhatóan a SUV-pótléknak is eladható duplafülkés jut majd el hozzánk.
A sorban következő újdonsággal egyszerre akarják váltani a dél-amerikai Fastback nevű szabadidő-kupét és a régiónkban is forgalmazott Tipo kompaktot – magas építésű, lendületes tetővonalú autóra számíthatunk.
Ennek lesz kombi változata is, ezt egyelőre egyszerűen SUV munkanéven emlegetik, ezzel kapcsolatban még a családi autó kifejezés található meg a sajtóközleményben.
Végül, de nem utolsósorban még egy Camper, azaz kempingautó tanulmányt is bemutatnak, amelyet Giga-Panda néven jellemeznek. Ez minden bizonnyal egy, a Doblónál kisebb méretű, de hasonló stílusú autó előzetese ez, amely például a Fiorino nevet hozhatja vissza Európába.